Začal tender na stavebný dozor pre obchvat Žiaru n/H na R2

Stavebný dozor pre obchvat Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. plánovaný na tri a pol roka. Predpokladaná cena za poskytovanie uvedenej služby je 392,48 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Činnosť stavebného dozoru pre stavbu obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 môže podľa predpokladanej ceny stáť 392,48 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na výkon stavebného dozoru pre uvedenú stavbu vo Vestníku verejného obstarávania. Poskytovanie tejto služby je naplánované na 1 289 dní, čiže tri a pol roka.

Zákazka sa týka projektu výstavby žiarskeho obchvatu, ktorý má byť financovaný z peňazí Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období čerpania eurofondov. Otváranie ponúk v tendri je plánované 22. októbra a o súťažné podklady je možné požiadať do 25. septembra. Uchádzači majú predložiť zoznam poskytovaných služieb stavebného dozoru v predošlých troch rokoch, pričom najmenej v jednom prípade musí mať hodnotu aspoň 100 tis. eur bez DPH.

Obchvat Žiaru nad Hronom na R2 v dĺžke 4,4 kilometra a v polovičnom profile chce podľa informácií agentúry SITA najlacnejšie postaviť spoločnosť Strabag, s.r.o. Bratislava, a to za 26,17 mil. eur bez DPH. Táto suma predstavuje 46,7 % z predpokladanej ceny prác 56,09 mil. eur. Nasleduje združenie v zložení Skanska SK a.s. Bratislava a Skanska a.s. Praha s ponukou 28,04 mil. eur (50 % z odhadovaných nákladov). Skupina Dúha a.s. Prešov a Hant BA DS, a.s. Považská Bystrica navrhla cenu 28,48 mil. eur (50,8 %). Deväť ponúk v tomto tendri otvárali v NDS 20. júla. Ponuky ostatných šiestich uchádzačov sa pohybujú v rozpätí 51,1 % až 65,1 % z očakávanej sumy štátnej expertízy.

Pôvodné odhadované náklady na vybudovanie žiarskeho obchvatu v plnom profile v dĺžke takmer 7 kilometrov na základe štátnej expertízy boli okolo 98 mil. eur bez DPH. „Rozdiel v predpokladanej cene nastal z dôvodu zmeny rozsahu stavby, z pôvodne plného profilu na polovičný profil v rozsahu 4,4 kilometra. Z technického riešenia boli vypustené niektoré stavebné objekty,“ informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík ešte v máji po vyhlásení verejnej súťaže.

Súvisiace články

Aktuálne správy