Väčšina Slovákov finančné produkty najprv porovnáva

Pri výbere bežného účtu ponuky viacerých bánk zvažuje podľa prieskumu Eurobarometer až 68 % Slovákov.

Väčšina Slovákov si pred definitívnym výberom bežného účtu, pôžičky alebo životného poistenia porovnáva ponuky finančných spoločností. Vyplynulo to z prieskumu Eurobarometer zisťujúceho správanie klientov, ktorí si niektorý z týchto produktov založili v priebehu posledných piatich rokov. Napríklad pri výbere bežného účtu ponuky viacerých bánk zvažuje až 68 % Slovákov. „Nájdu sa ale aj takí klienti, ktorým sa porovnávať nechce, alebo si ani netrúfnu. Takpovediac bez rozmyslu po prvej ponuke bežného účtu siaha až 26 % klientov,“ uvádza v zverejnenej analýze Poštová banka.

Väčší podiel „prieskumníkov trhu“ ako na Slovensku je podľa záverov prieskumu už iba v Česku, kde ponuky jednotlivých bánk porovnávajú až tri štvrtiny klientov. „Na chrbát sa nám naopak pozerajú Poliaci a Maďari, kde si spomedzi ponúk jednotlivých bánk vyberá len niečo vyše polovice záujemcov o bežný účet,“ uvádza Poštová banka. Pri výbere úverového produktu si ponuky porovnávajú rovné dve tretiny slovenských klientov. Zvyšná tretina siaha po prvej ponuke, ku ktorej sa dostane.

Podobne postupujú klienti aj pri výbere produktov životného poistenia. Podľa prieskumu sa až 85 % Slovákov pri výbere vhodného produktu životného poistenia pozerá na viacero alternatív. Bez porovnania konkurenčných ponúk si životné poistenie zakladá len necelá osmina Slovákov. V susednej Českej republike zvažuje jednotlivé ponuky poistných produktov sedem klientov z desiatich, zvyšok sa nechá nahovoriť na prvú ponuku. „V Maďarsku a Poľsku je podiel klientov vyberajúcich si z viacerých možností na úrovni 56 % resp. 53 %, čo je mierne pod priemerom únie na úrovni 58 %,“ dodáva Poštová banka. Prieskum Eurobarometer zisťoval správanie klientov pri zakladaní finančných produktov v septembri 2011, pričom publikovaný bol v apríli 2012.

Súvisiace články

Aktuálne správy