Vernostnú kartu vlastní takmer 90 percent Slovákov

Diskusia 2  
Vernostnú kartu vlastní takmer 90 percent Slovákov
Zdroj: TASR

18. 7. 2012 - Podiel ľudí, ktorí na Slovensku vlastnia vernostnú kartu, je asi o pätinu vyšší v porovnaní so susednou Českou republikou.

Bratislava 18. júla (TASR) - Podiel ľudí, ktorí na Slovensku vlastnia vernostnú kartu, je asi o pätinu vyšší v porovnaní so susednou Českou republikou. Zatiaľ čo na Slovensku vlastní vernostnú kartu takmer 90 percent Slovákov, u našich západných susedov je to 70 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval v marci 2012 na vzorke 1300 respondentov vo veku 15 až 65 rokov na Slovensku (650) a v Českej republike (650).

Ľudia na Slovensku vlastnia v priemere štyri vernostné karty a tri nosia so sebou v peňaženke. V Českej republike je ich počet o niečo nižší. Ľudia tam vlastnia v priemere tri vernostné karty a dve majú pri sebe. Najčastejšie ide o karty obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

V posledných troch rokoch firmy na Slovensku aj v Českej republike významne investujú do interakcie so zákazníkom vo forme budovania lojalitných programov. Dobre nastavený vernostný program významne zvyšuje sympatie k značke a motivuje zákazníka k častejším návštevám predajného miesta. Až 85 percent vlastníkov vernostnej karty v Českej republike a na Slovensku uviedlo vyššiu frekvenciu nákupov u poskytovateľa klubu a odhodlanosť uňho aj naďalej nakupovať. Od vernostných programov ľudia v oboch krajinách očakávajú hlavne zľavy a nižšie ceny. Zaujímavé sú pre nich aj programy, kde sa zbierajú body, vracajú sa peniaze z nákupu, poskytujú zľavové kupóny a rôzne darčeky. Najobľúbenejšie sú práve tie programy, kde je ponuka zaujímavých výhod široká, kombinovateľná a časové obmedzenie benefitov nie je príliš limitujúce.

Zaujímavým zistením prieskumu je, že napriek tomu, že členovia klubu sa cítia byť dostatočne informovaní, až tretina vlastníkov lojalitných kariet nie je spokojná s výhodami, ktoré im členstvo v klube ponúka. Zároveň asi tretina ľudí v oboch krajinách má pocit, že firma, kde sú členmi vernostného klubu, sa o nich dostatočne nestará. Rovnaký podiel ľudí s vernostnou kartou dokonca nepozná konkrétne benefity členstva v klube. "Pochopenie, a tým pádom využívanie členstva, je dnes komplikované napríklad zložitými podmienkami alebo príliš častým kontaktom členov s rôznymi a najmä necielenými výhodami. Budúcnosť lojality je dnes úplne v rukách firiem, tie musia prispôsobovať svoju ponuku, komunikáciu a kvalitu predaja potrebám zákazníka," uviedol generálny riaditeľ GfK Czech & GfK Slovakia Martin Mravec.

Na Slovensku je vlastníctvo vernostnej karty rozšírenejšie. Okrem iného je to spôsobené aj tým, že na Slovensku má rozšírený vernostný program viac obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

TASR dnes informovala Daniela Beráková, PR Manager GfK Slovakia.