V Trenčianskom a Žilinskom kraji obnovia 138 kilometrov ciest

Predpokladaná cena za elimináciu bezpečnostných rizík na 22 úsekoch ciest I. triedy v Trenčianskom a Žilinskom samosprávnom kraji dosahuje spolu 10 mil. až 29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavebné práce sú plánované na dva roky a financované majú byť zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho rozpočtu.

Slovenská správa ciest (SSC) vyhlásila verejnú súťaž na elimináciu bezpečnostných rizík na 22 úsekoch ciest I. triedy v Trenčianskom a Žilinskom samosprávnom kraji v dĺžke 138 kilometrov. Stavebné práce rozdelené na dve časti môžu podľa odhadov stáť spolu predbežne od 10 mil. do 29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Trvať majú dva roky od uzavretia zmlúv s budúcimi dodávateľmi a financovanie je plánované zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Slovenská správa ciest informovala o podmienkach tendra vo Vestníku verejného obstarávania. Lehota na predkladanie ponúk je do 9. júla, otváranie ponúk má byť 10. júla, pričom o súťažné podklady je možné požiadať do 16. júna.

V Trenčianskom samosprávnom kraji má byť v rámci tendra zmodernizovaných osem úsekov hlavných ciest v dĺžke vyše 58 kilometrov. Predpokladaná cena sa pohybuje v rozsahu 4,5 mil. až 13,5 mil. eur bez DPH. Práce sa uskutočnia na úsekoch Kľačno – Fačkov, Jerichov – Latkovce, Nováky – Prievidza, štátna hranica s Českou republikou – Lysá pod Makytou, Prievidza – Ráztočno, Handlová – Nová Lehota, Púchov – Beluša a Žabokreky – Partizánske.

V Žilinskom samosprávnom kraji sa práce uskutočnia na štrnástich úsekoch ciest I. triedy v dĺžke viac ako 80 kilometrov. Predpokladaná cena dosahuje 5,5 mil. eur až 15,5 mil. eur bez DPH. Zmodernizované budú úseky Oravská Polhora – štátna hranica s Poľskom 4 235m, horský prechod Šturec, v Korytnici, Nižná Boca – Kráľová Lehota, Dolná Štubňa – Turčianske Teplice, vo Svrčinovci, Makov – Čiakov, Príbovce – Martin, Lokca – Oravská Jasenica, Hruštín – Vasiľov, Bešeňová – Ľubeľa, Párnica – Istebné, Veličná – Dolný Kubín a prieťah v Martine.

„Predmetom projektu je riešenie dopravno-bezpečnostných opatrení na vybratých úsekoch ciest I. tried z dôvodu zvýšenia bezpečnosti cestnej premávky. Je potrebné znížiť počet a vytváranie kritických nehodových lokalít, ako aj vo všeobecnosti eliminovať predvídateľné riziká na sieti ciest I. triedy v majetku štátu a v správe Slovenskej správy ciest,“ informovala SSC. Projekt sa prioritne zameriava na zavedenie pasívnych prvkov bezpečnosti, odstránenie známych alebo predvídateľných bezpečnostných rizík a obnovu prvkov zaručujúcich viditeľnosť a prehľadnosť cestnej premávky. Práce sú zamerané na obnovenie prevádzkových parametrov komunikácie a odstránenie lokálnych závad ohrozujúcich užívateľov komunikácie.

Súvisiace články

Aktuálne správy