Bežný nákup cez internet bude v SR zrejme onedlho realitou

Tesco plánuje v druhej polovici roka v Bratislave spustiť internetový predaj svojich tovarov spolu s donáškou až do domu. Podobný projekt v lučeneckom regióne plánuje napríklad aj CBA.

Zaobstaranie bežného nákupu cez internet s donáškou priamo domov sa zrejme stane onedlho realitou aj na Slovensku. Začiatok tejto služby zatiaľ avizuje spoločnosť Tesco, pridajú sa však aj ďalšie obchodné reťazce. Podobný zámer totiž potvrdila napríklad aj spoločnosť CBA a tieto ambície podporuje aj názor analytika Ľubomíra Drahovského. „Celkom určite sa do toho konkurenti pustia. Je to jeden z odbytových kanálov, kde by si mohli v tejto obratovej mizérii polepšiť,“ povedal pre agentúru SITA.

Spoločnosť Tesco je už s prípravou internetového predaja relatívne ďaleko, spustiť by ho chcela už v druhej polovici tohto roka. Ako na stredajšej tlačovej konferencii uviedol generálny riaditeľ Tesco Stores SR Stefan De Loecker, začať chcú v Bratislave, pretože tento región má pre podobný druh podnikania najlepší potenciál. Ak bude projekt úspešný, rozšíria ho do ďalších slovenských miest.

Fungovať by to malo tak, že zákazník si jeden deň cez internet objedná tovar z portfólia obchodných domov Tesco a ten by mu mal byť na druhý deň doručený. Spoločnosť chce pritom celú službu poskytovať vo vlastnej réžii, teda vlastnými autami a vlastnými zamestnancami. Ceny by mali byť rovnaké, ako na pultoch obchodov, dodatočne sa bude platiť len za službu samotnú, teda za prepravu a doručenie tovaru. Koľko to bude, sa zatiaľ podľa De Loeckera nevie.

Tesco však zrejme v tomto biznise nezostane samo. Ako pre agentúru SITA uviedol viceprezident CBA Slovakia Vladimír Kocúrek, projekt internetového predaja už pripravuje aj táto spoločnosť. „Momentálne sme vo fáze prípravy pilotného projektu, ktorý by sa v prvej fáze mal týkať lučeneckého regiónu a ponúknuť by sme v rámci neho chceli základné položky z nášho sortimentu,“ uviedol. Systém chcú prepojiť s vernostným programom, do ktorého je zapojených približne 73 tis. zákazníkov. Pilotný projekt by pritom chceli sprevádzkovať už v lete tohto roka.

Podľa analytika Ľubomíra Drahovského však obchody budú musieť Slovákov na zaobstarávanie klasických bežných denných nákupov cez internet najprv naučiť. Perspektívu takéhoto predaja pri predaji potravín vidí vtedy, ak bude obsahovať čo najviac percent dehydrovaných potravín, alkoholické a nealkoholické nápoje či cukrovinky. Čerstvý tovar slovenský spotrebiteľ zatiaľ nie je zvyknutý podobným spôsobom kupovať. Výhodou Tesca v tomto smere môžu byť bohaté skúsenosti s on-line predajom z Veľkej Británie. Naučiť spotrebiteľov naplno tento spôsob nakupovania využívať, však môže podľa Drahovského trvať aj roky.

Súvisiace články

Aktuálne správy