Kam sa chodí na slovenskom internete? V júni rástli najmä topky.sk, väčšina webov však naopak klesala (návštevnosť za jún 2023)

, Redakcia

Slovenský internet vstúpil do tohtoročného leta veľmi pozvoľne. Návštevnosť slovenských webov totiž prevažne klesala. Skokanom mesiaca bol web topky.sk, ktorý si naopak pripísal najvyšší nárast návštevnosti spomedzi prvej pätnástky. Potiahol tak aj celú spoločnosť Zoznam, ktorá bola jediným prevádzkovateľom z prvej desiatky s medzimesačným nárastom počtu reálnych používateľov.

Návštevnosť slovenského internetu po pozitívnom máji v júni opäť klesla. Kým v piatom mesiaci webom pomáhal aj prebiehajúci hokejový šampionát a vykázali tak solídne rasty, v uplynulom mesiaci na tento vývoj nenadviazali.

Vyše deväť desiatok slovenských webov zaradených do merania IAB monitor totiž v júni vykázalo celkový pokles počtu reálnych používateľov o 2 percentá. To bol zároveň najvyšší medzimesačný pokles návštevnosti od augusta minulého roka.

Zmeny aj v prvej päťke najväčších webov

Z prvej trojky najsilnejších webov slovenského internetu pritom medzimesačný nárast počtu reálnych používateľov zaznamenal iba zoznam.sk, aj to minimálny o 0,3 percenta na 2,5 milióna návštevníkov. Potvrdil tým druhú priečku v rebríčku z predchádzajúcich mesiacov. Prvé miesto obhájili spravodajské aktuality.sk s medzimesačným poklesom počtu reálnych používateľov o 3,4 percenta na 2,55 milióna.

Výmena pozícii však v júni nastala na tretej priečke najväčších slovenských webov. Napriek medzimesačnému poklesu návštevnosti o 1,2 percenta na 2,42 milióna používateľov sa totiž na tretiu pozíciu posunul web pluska.sk. Predtým tretí spravodajský web denníka SME sme.sk totiž poklesol ešte výraznejšie, a to o 5,4 percenta na 2,36 milióna návštevníkov. Prvú päťku uzatváral web denníka Pravda pravda.sk s poklesom o 3,1 percenta na 2 milióny používateľov.

Topky.sk s najvyšším nárastom návštevnosti

Najviac, čo sa týka návštevnosti, si v júni spomedzi najväčších slovenských webov polepšili topky.sk. Zaznamenali totiž najvyšší medzimesačný nárast počtu reálnych používateľov z celej prvej pätnástky, a to o 6,7 percenta na 1,87 milióna návštevníkov. To zároveň znamenalo posun webu o dve priečky nahor z májovej ôsmej na aktuálnu šiestu priečku.

Nasledoval na siedmej pozícii web cas.sk s poklesom o 3,2 percenta na 1,85 milióna návštevníkov. Oproti máju to znamenalo zosun o jednu priečku nadol. Naopak o jednom miesto vyššie sa posunul v júni ôsmy web azet.sk s miernym nárastom návštevnosti o 0,9 percenta na 1,69 milióna používateľov.

Posuny najmä na konci prvej pätnástky

Deviaty bol startitup.sk, ktorý naopak vykázal vôbec najväčší medzimesačný pokles návštevnosti z prvej pätnástky o 7,9 percenta na 1,68 milióna používateľov. Znamenalo to jeho prepad v rebríčku najnavštevovanejších slovenských webov o dve pozície nadol. Prvú desiatku uzatváral, tak ako pred mesiacom, web denníka Hospodárske noviny hnonline.sk pri poklese počtu reálnych používateľov o 6,1 percenta na 1,53 milióna.

Na ďalších dvoch pozíciách sa v porovnaní s májom nič nezmenilo. Desiate miesto obhájil web tlačovej agentúry SITA sita.sk (1,45 milióna reálnych používateľov), nasledoval cenový porovnávač heureka.sk (1,44 mil.). Na trinástu pozíciu sa o dve priečky nahor posunul refresher.sk (1,33 mil.) a rovnako o dve miesta poskočil web dobrenoviny.sk (1,29 mil.). Prvú pätnástku najnavštevovanejších slovenských webov v júni uzatváral spravodajský web televízie Joj noviny.sk (1,26 mil.), ktorý poskočil nahor dokonca o tri priečky.

Medzi prevádzkovateľmi nič nové

V rebríčku najväčších prevádzkovateľov na slovenskom internete sa po májovej rošáde na prvej a druhej priečke v júni nič zásadnejšieho nezmenilo. Prvú priečku obhájil News And Media Holding s vlajkovou loďou pluska.sk, hoci jeho portfólio vykázalo medzimesačný pokles návštevnosti o 3,7 percenta na 3,05 milióna používateľov. Na druhej priečke bol opäť Ringier Slovakia (aktuality.sk) s poklesom o 2,7 percenta na 2,96 milióna návštevníkov.

Tretiu pozíciu v júni obhájil Zoznam. S jeho webmi zoznam.sk a topky.sk pritom ako jediný prevádzkovateľ z prvej desiatky tých najväčších dokázal v šiestom mesiaci vygenerovať nárast návštevnosti, hoci iba o 1 percento na 2,72 milióna reálnych používateľov.

Pozície sa nemenili ani na ďalších priečkach. Na štvrtej priečke tak bolo opäť vydavateľstvo Petit Press (sme.sk) s poklesom o 5,4 percenta na 2,36 milióna návštevníkov. Piaty bol Startitup (startitup.sk), ktorého weby vykázali medzimesačný pokles návštevnosti o 3,4 percenta na 2,2 milióna reálnych používateľov.

Druhú päťku najväčších prevádzkovateľov otvárala opäť spoločnosť OUR MEDIA SR (pravda.sk) s 2,06 milióna návštevníkov. Nasledovala SITA, Slovenská tlačová agentúra (sita.sk), ktorá si s 1,9 milióna používateľov polepšila o jednu priečku. Naopak o jedno miesto na ôsmu pozíciu zosunula spoločnosť MAFRA Slovakia (hnonline.sk) s 1,85 milióna návštevníkov.

Na deviatom mieste medzi prevádzkovateľmi bola rovnako ako pred mesiacom spoločnosť FPD Media (cas.sk) s 1,85 milióna používateľov. Prvú desiatku uzatvárala opäť MARKIZA - SLOVAKIA (tvnoviny.sk, markiza.sk), ktorej weby zaznamenali 1,68 milióna návštevníkov.

IABmonitor je meraním návštevnosti reklamných internetových médií. Projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom výskumu je IAB Slovakia a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius Slovakia. Do merania je v súčasnosti zapojených viac ako 90 slovenských domén.

Poznámka: Prevádzkovateľom webu oPeniazoch.sk je spoločnosť Zoznam.

Viac o téme: IABmonitor , médiá , návštevnosť webu , zoznam.sk

Súvisiace články

Aktuálne správy