Hokejový ošiaľ pomohol aj slovenským webom. V máji rástli ako dlho nie (návštevnosť za máj 2023)

, Redakcia

Máj bol na slovenskom internete pravým opakom tohtoročného apríla. Kým vo štvrtom mesiaci roka vykázalo všetkých 15 najväčších slovenských webov medzimesačný pokles návštevnosti, v máji naopak všetky okrem troch rástli. Máj pritom priniesol aj posuny medzi najsilnejšími webmi a taktiež zmenu na čele rebríčka najväčších prevádzkovateľov.

Slovenský internet po slabom apríli ožil. Krv do žíl mu určite vliala aj najväčšia májová športová udalosť, keďže v druhej polovici mesiaca sa hrali majstrovstvá sveta v hokeji vo Fínsku a Lotyšsku. Každopádne, májové čísla ukázali rast slovenského internetu na úrovni, akú sme tu dlho nemali.

Počet reálnych používateľov vyše deviatich desiatok kľúčových slovenských webov zaradených do merania IAB monitor totiž oproti aprílu stúpol o vyše 6 percent. V mesiacoch predtým sa striedali drobné nárasty s poklesmi návštevnosti, druhý najvyšší medzimesačný nárast za posledných dvanásť mesiacov zaznamenali merania v júli minulého roka. Ten pritom dosiahol iba 2,9 percenta.

Zmeny aj v prvej päťke najväčších webov

Na pozitívnej vlne rastu návštevnosti sa pritom zviezla drvivá väčšina z top 15 najväčších slovenských webov v meraní IAB monitor. Medzimesačný pokles počtu reálnych používateľov vykázali iba tri. Líderskú pozíciu, čo sa týka návštevnosti, obhájil web aktuality.sk s nárastom počtu reálnych používateľov o bezmála 2 % na 2,64 milióna. Druhé miesto naďalej drží zoznam.sk, ktorý taktiež zaznamenal medzimesačný nárast návštevnosti o necelé percento na 2,49 milióna používateľov.

Zmeny sme sa však dočkali na tretej pozícii, kam sa s nárastom počtu reálnych používateľov o 3,6 % na 2,49 milióna posunul web sme.sk. Na štvrtú priečku tak odsunul web pluska.sk, ktorý oproti aprílu zaznamenal miernejší nárast návštevnosti o 1,7 % na 2,45 milióna reálnych používateľov. Na piatej priečke bol aj v máji web pravda.sk, ktorého návštevnosť stúpla o 2,5 % na 2,07 milióna používateľov.

Posuny najmä v tretej päťke

Na ďalších troch pozíciách sa poradie v máji taktiež nemenilo. Nasledoval web cas.sk (1,91 milióna používateľov), startitup.sk (1,82 mil.) a topky.sk (1,76 mil.). Na deviatu priečku sa o dve miesta nahor posunul web azet.sk (1,68 mil.) a prvú desiatku uzatváral hnonline.sk (1,63 mil.).

Najväčšie posuny v TOP 15 najväčších slovenských webov sa však zaznamenali v poslednej päťke. Web sita.sk (1,54 mil.) si pohoršil o dve miesta a klesol na 11. pozíciu. Nasledovala heureka.sk (1,48 mil.). Ďalšie dva weby v poradí si oproti aprílu polepšili zhodne o dve miesta. Markiza.sk (1,35 mil.) sa posunula na 13. pozíciu a o priečku za ňou skončil web verejnoprávnej televízie rtvs.sk (1,33 mil.). Prvú pätnástku napokon uzatváral refresher.sk s 1,32 milióna reálnych používateľov.

V máji dominoval News And Media Holding

Po niekoľkých mesiacoch sme sa pritom v máji dočkali aj zmeny na čele rebríčka najväčších prevádzkovateľov na slovenskom internete. Na čelo sa totiž dostal News And Media Holding s vlajkovou loďou pluska.sk. Medzimesačne jeho weby vykázali nárast návštevnosti o takmer 8 % na 3,16 milióna používateľov.

Na druhú priečku tak zosunul vydavateľstvo Ringier Slovakia (aktuality.sk), ktorého portfólio vykázalo medzimesačný nárast počtu reálnych používateľov o 1,9 % na 3,04 milióna. Tretiu priečku opäť obhájil vydavateľský dom Zoznam (zoznam.sk, topky.sk) s medzimesačným nárastom návštevnosti o necelé percento na 2,69 milióna používateľov.

V rebríčku najväčších prevádzkovateľov nasledoval Petit Press (sme.sk) s 2,49 milióna používateľov, Startitup (startitup.sk) s 2,28 milióna používateľov a OUR MEDIA (pravda.sk) s 2,1 milióna návštevníkov. Vydavateľstvo MAFRA Slovakia (hnonline.sk) sa posunulo o jednu priečku na 7. miesto s rovnými 2 miliónmi používateľov. Naopak SITA, Slovenská tlačová agentúra (sita.sk) klesla o jednu priečku na 8. miesto s 1,97 milióna používateľov.

Na chvoste prvej desiatky rebríčka prevádzkovateľov najväčších slovenských webov boli rovnako ako pred mesiacom na 9. mieste FPD Media (cas.sk) s 1,92 milióna používateľov a MARKIZA - SLOVAKIA (tvnoviny.sk, markiza.sk) s 1,83 milióna návštevníkov.

IABmonitor je meraním návštevnosti reklamných internetových médií. Projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom výskumu je IAB Slovakia a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius Slovakia. Do merania je v súčasnosti zapojených viac ako 90 slovenských domén.

Poznámka: Prevádzkovateľom webu oPeniazoch.sk je spoločnosť Zoznam.

Viac o téme: IABmonitor , médiá , návštevnosť webu , zoznam.sk

Súvisiace články

Aktuálne správy