Zisk McDonald’s vo štvrťroku stúpol o 17 percent, pomohli akčné ponuky

Americkému reťazcu reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald ´s vzrástol v treťom štvrťroku čistý zisk o 17 percent na 2,3 miliardy USD. Výsledky prekonali očakávania analytikov vďaka novým položkám v menu a výhodným akciám. Vyplýva to z pondelkového vyhlásenia spoločnosti.

Zisk na akciu predstavoval 3,17 dolára, analytici očakávali zisk len tri centy na akciu. Tržby stúpli o 14 percent na 6,69 miliardy USD, zatiaľ čo analytici odhadovali tržby len na 6,56 miliardy USD. Globálne tržby v prevádzkach otvorených najmenej rok stúpli o 8,8 percenta. Z toho v USA stúpli o 8,2 percenta.

McDonald’s zvýšil v cene niektoré produkty. Súčasne sa ale snažil prilákať zákazníkov propagačnými akciami, ako cheesburger za 50 centov, či augustové zľavy v Británii na Big Mac alebo Chicken McNuggets o 60 percent.

Po zvýšení cien v celom sektore v minulom roku sa spoločnosti podarilo udržať pokrmy z ponuky relatívne cenovo dostupnejšie. Firma v júli uviedla, že zákazníci s ročným príjmom do 45 000 USD míňajú za každú objednávku menej. Súčasne však zaznamenala viac zákazníkov s vyššími príjmami, ktorí namiesto toho, aby míňali v reštauráciách s posedením radšej chodia do hamburgerového reťazca.

Viac o téme: gastro , McDonald's , reštaurácie , zisk , zvýšenie cien

Súvisiace články

Aktuálne správy