Reťazcu Subway sa začalo dariť: Zvýšil tržby, má aj vyššiu návštevnosť

Americký sendvičový reťazec Subway v prvom štvrťroku zvýšil celosvetové tržby asi o 12 percent. Firma, ktorá pôsobí aj v Česku, to dnes uviedla v tlačovej správe. Zaznamenala aj vzostup návštevnosti, k čomu podľa nej prispeli aj renovácie prevádzok. Subway nemá akcie na verejných trhoch, a nemá teda ani povinnosť pravidelne zverejňovať výsledky hospodárenia ako napríklad konkurenčný McDonald’s.

Subway sa snaží zlepšiť ziskovosť. Uvažuje totiž o svojom predaji a chcel by ukázať potenciálnym záujemcom z radov investičných fondov, že dokáže zarábať peniaze, uviedla agentúra Reuters.

V posledných rokoch firma uzatvárala niektoré svoje prevádzky, lebo čelila viacerým problémom, vrátane zastaraného zariadenia či nadmernej expanzii. O tom, že zvažuje svoj predaj, informovala už tento rok vo februári. Podľa Reuters by predaj mohol firmu ohodnotiť až na desať miliárd dolárov.

Prvú prevádzku spoločnosť otvorila v roku 1965

Reťazec, ktorý je jednou z najväčších svetových značiek rýchleho občerstvenia, má po celom svete takmer 37 000 reštaurácií. Vyše 50 rokov ho vlastní dvojica zakladateľských rodín. Prvú prevádzku spoločnosť otvorila v roku 1965 v meste Bridgeport v americkom štáte Connecticut.

Všetky reštaurácie rýchleho občerstvenia prevádzkujú partneri spoločnosti na základe franšízovej licencie. V Česku Subway pôsobí od roku 2004. Má prevádzky v Prahe, Brne, Ostrave a v Olomouci.

Viac o téme: obchodné reťazce , zisk

Súvisiace články

Aktuálne správy