Volkswagen chce zvýšiť zisk svojej rovnomennej značky áut o desať miliárd eur

Nemecký automobilový koncern Volkswagen chce do roku 2026 zvýšiť zisk svojej rovnomennej značky osobných automobilov o približne desať miliárd eur. To mu má pomôcť zvýšiť rentabilitu tržieb (ROS) na cieľových 6,5 percenta. Výroba vozidiel značiek Volkswagen, SEAT, Cupra a Škoda a úžitkových vozidiel Volkswagen bude preto v záujme efektivity viac zladená. Uviedol to v príspevku na sieti LinkedIn finančný riaditeľ Arno Antlitz.

Agentúra Reuters s odvolaním sa na zdroje uviedla, že dozorná rada automobilky v utorok rokovala o opatreniach na zníženie nákladov o najmenej tri miliardy eur pri značkách Volkswagen, SEAT, Škoda a Cupra, aby tento cieľ dosiahla.

Oznámenie Antlitze prichádza po tom, ako šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer v polovici mája v internom oznámení zamestnancom uviedol, že automobilka plánuje reorganizáciu svojej hlavnej značky, aby mala pevnejšie základy, keď v prvom štvrťroku ROS, teda pomer medzi ziskom a tržbami, predstavoval tri percentá. Budúci týždeň v stredu má Volkswagen predstaviť nové finančné ciele a aktualizovanú podnikovú stratégiu.

Väčšie zosúladenie výroby jednotlivých značiek je dôležité pre znižovanie nákladov a zvyšovanie výnosov. Optimalizácia efektivity výroby bude dôležitá pre výrobu plánovaného základného elektromobilu za 25 000 eur v Španielsku.

Viac o téme: automobilka , Cupra , elektromobily , Nemecko , Seat , Škoda Auto , Volkswagen , výroba áut

Súvisiace články

Aktuálne správy