Koniec veľkej éry: Ford do polovice budúceho roku ukončí výrobu modelu Fiesta

, ČTK/oPeniazoch Foto: pixabay.com/Toby Parsons

Americká automobilka Ford Motor najneskôr do polovice budúceho roka ukončí výrobu vozidla Fiesta, jedného zo svojich historicky najpopulárnejších modelov. S odvolaním sa na zdroje to uviedol server BBC News, podľa ktorého to automobilka oznámi v najbližších dňoch. Hovorca Fordu nechcel informáciu komentovať.

Dôvodom má byť skutočnosť, že americká automobilka sa chce sústrediť na výrobu elektromobilov, pričom s elektrickou verziou Fiesty do svojej flotily nepočíta. Podobný osud pritom zrejme stretne aj väčšieho brata Fiesty, teda modelu Focus. Firma totiž ohlásila, že predpokladá ukončenie výroby Focusu v Európe okolo roku 2025.

Zmena preferencií

Budúcnosť malých lacných sedanov z dielne Ford Motor Company pritom začala vyzerať zle už pred pandémiou, keď automobilka začala tieto modely vyraďovať zo svojej ponuky v domácej Severnej Amerike. Pre Fiestu to pritom bolo už druhé ukončenie predaja na americkom trhu, keďže prvýkrát Ford prestal tento model na domácom trhu ponúkať už v roku 1980. Do ponuky ho vrátil až v roku 2010, aby rozšíril výber palivovo efektívnych vozidiel.

Prvá generácia modelu Ford Fiesta. Foto: Rudolf Stricker, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Podľa predstaviteľov firmy boli tieto modely stratové a najmä v posledných rokoch ich v ponuke prebili nové malé športovo-úžitkové vozidlá (SUV), ktoré už cenou dokázali konkurovať aj spomínaným menším hatchbackom. „Fiesta bola obľúbenou ikonou a verným priateľom pre milióny vodičov, vkus sa ale mení,“ povedal denníku The Sun zdroj z automobilky.

Prvý model Fiesty z Británie

Prvý model Fiesty zišiel z výrobných liniek v roku 1977 v britskom Dagenhame. Fiesta patrí k najpopulárnejším vozidlám z ponuky Fordu v Británii i v ďalších európskych krajinách, hlavne vďaka priaznivej cene tohto automobilu. V súčasnosti sa Fiesta vyrába v Nemecku.

Podľa hovorcu Fordu automobilka prehodnocuje ponuku a chce sa zamerať na nové autá s elektrickým pohonom. Do transformácie ponuky chce automobilka do roku 2026 investovať zhruba 50 miliárd dolárov.

Fiesta začala vznikať v polovici 70. rokov v reakcii na ropný šok, jej hlavnou výhodou tak bola úspornosť. Ford vyrobil zhruba 20 miliónov týchto áut a len v Británii sa ich predalo bezmála päť miliónov.

Súvisiace články

Aktuálne správy