Rast tržieb výrobcu dezinfekcie Reckitt Benckiser zaostal za očakávaniami

Britský výrobca spotrebného tovaru Reckitt Benckiser oznámil za 2. kvartál o niečo slabší rast tržieb, než sa čakalo. Podpísal sa pod to rast nákladov, ako aj zmierňovanie protipandemických opatrení.
Na rozdiel od mnohých iných firiem pandémia výsledky spoločnosti Reckitt Benckiser podporovala. S výrobkami, ako Lysol, Harpic či Finish patrí Reckitt Benckiser medzi najväčších producentov hygienických a dezinfekčných prostriedkov, ktoré spotrebitelia nakupovali vo zvýšenej miere práve počas najkritickejšieho obdobia pandémie.
So zlepšovaním situácie a uvoľňovaním protipandemických opatrení však aj dopyt po dezinfekčných prostriedkoch klesol. Navyše, podobne ako konkurencia, aj Reckitt Benckiser pociťuje rast nákladov na materiály, ako plasty a papier. Zvyšujú sa i náklady na dopravu a logistiku.
V dôsledku tohto vývoja bol rast analytikmi sledovaných porovnateľných tržieb o niečo miernejší, než sa čakalo. Porovnateľné tržby bez započítania biznisu dojčenskej výživy v Číne vzrástli v 2. kvartáli o 2,2 %. Analytici predpokladali rast na úrovni 2,3 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy