Tržby H&M vo 4. kvartáli klesli, ale menej, ako sa čakalo

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal vo 4. štvrťroku svojho finančného roka 2019/20 pokles tržieb, keďže druhá vlna pandémie nového koronavírusu viedla k spomaleniu jeho predaja.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal vo 4. štvrťroku svojho finančného roka 2019/20 pokles tržieb, keďže druhá vlna pandémie nového koronavírusu viedla k spomaleniu jeho predaja.
Druhý najväčší maloobchodný predajca módy na svete, po španielskej spoločnosti Inditex, v utorok oznámil, že jeho tržby za tri mesiace do konca novembra 2020 klesli o 15 % na 52,5 miliardy švédskych korún (5,15 miliardy eur) zo 61,7 miliardy SEK v rovnakom období minulého roka.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, očakávali ešte nižšie tržby, a to 52,14 miliardy SEK.
Reťazec uviedol tiež, že tržby v lokálnych menách sa v uplynulom kvartáli znížili medziročne o 10 %.
H&M zverejní kompletné výsledky za 4. štvrťrok svojho obchodného roka 29. januára 2021.
H&M v súvislosti s vývojom pandémie nového koronavírusu skonštatoval, že uplynulý finančný rok sa začal sľubne, až kým prvá vlna ochorenia COVID-19 nezasiahla jeho podnikanie. Rozsiahle sociálne obmedzenia a zatvorenie obchodov na jar viedli k podstatnému poklesu tržieb H&M. V lete však došlo k silnému oživeniu predaja, ktoré pokračovalo po veľkú časť 4. štvrťroka, pričom tržby reťazca v období medzi 1. septembrom a 21. októbrom klesli v miestnych menách len o 3 %. Ale medzi 22. októbrom a 30. novembrom sa tržby znížili až o 22 % v porovnaní s vlaňajškom, v dôsledku opätovného zavedenia obmedzení na spomalenie šírenia koronavírusu, dodal H&M.

Súvisiace články

Aktuálne správy