Dôvera spotrebiteľov v eurozóne vo februári vzrástla, podnikateľov stagnovala

Dôvera spotrebiteľov v eurozóne aj v celej Európskej únii v ekonomiku vo februári vzrástla tak, ako to naznačili predbežné údaje. A kľúčový ukazovateľ dôvery podnikateľov v menovej únii stagnoval. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu Európskej komisie.
Podľa presnených údajov sa index spotrebiteľskej dôvery v euroregióne vo februári 2019 zvýšil medzimesačne o 0,5 bodu na -7,4 bodu z -7,9 bodu v januári. Tento výsledok sa zhoduje s rýchlym odhadom.
V celej EÚ stúpol tento ukazovateľ vo februári o 0,6 bodu na -7,2 bodu z januárového 2,5-ročného minima -7,8 bodu.
Prieskum tiež ukázal, že tzv. indikátor ekonomického sentimentu (ESI) v eurozóne vo februári stagnoval na úrovni 106,1 bodu, kým v EÚ klesol o 0,9 bodu na 105,3 bodu. Pod februárový výsledok ESI v eurozóne sa podpísali lepšia nálada v sektore služieb, maloobchode aj spotrebiteľov, zatiaľ čo podnikateľom v priemysle a v stavebníctve sa nálada zhoršila.

Súvisiace články

Aktuálne správy