H&M zaznamenal v 3. štvrťroku nárast tržieb

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 3. štvrťroku finančného roka 2017/18 nárast tržieb.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 3. štvrťroku finančného roka 2017/18 nárast tržieb. Vďačí za to aj pokračujúcej modernizácii logistickej infraštruktúry, ktorá je potrebná na zrýchlenie dodávateľskej siete, a tiež integrácii on-line predaja.
Konkrétne, tržby H&M v 3. štvrťroku, ktorý sa skončil 31. augusta 2018, bez dane z pridanej hodnoty (DPH), vzrástli o 9 % oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka na 55,82 miliardy švédskych korún (5,29 miliardy eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet očakávali o niečo nižšie tržby, v priemere 54,03 miliardy SEK.
H&M zaostáva za konkurentmi pri on-line predaji, ale jeho transformácia a snaha o adaptáciu sa na zmeny v odvetví začala prinášať ovocie v uplynulom kvartáli a prispela k zlepšeniu predaja a nárastu podielu H&M na mnohých trhoch vo svete.
„Napriek tomu predaj a vývoj nákladov na niektorých dôležitých trhoch skupiny, ako sú USA, Francúzsko, Taliansko a Belgicko, boli v 3. štvrťroku výrazne ovplyvnené problémami, ktoré sa objavili v priebehu zavádzania nových logistických systémov na jar tohto roka,“ uvádza sa vo vyhlásení odevného reťazca.
„Nové logistické systémy umožňujú zrýchliť a zefektívniť dodávateľskú sieť, ako aj integráciu obchodov a on-line predaja.“
Reťazec uviedol, že tržby vrátane DPH v 3. štvrťroku vzrástli na 64,8 miliardy SEK z 59,38 miliardy SEK, zatiaľ čo jeho obrat vrátane DPH v miestnych menách sa zvýšil o 4 %.
H&M oznámi celkové výnosy za tretí štvrťrok 27. septembra 2018.

Súvisiace články

Aktuálne správy