Ku koncu roka 2017 pokrýval Orange vyše 90 % populácie 4G sieťou

K 31. decembru 2017 evidoval Orange Slovensko 2,834 milióna aktívnych zákazníkov mobilných a 193.000 zákazníkov fixných služieb, vrátane 67.000 zákazníkov digitálnej TV. Počet zákazníkov mobilných dátových služieb narástol o 3 % na 1,39 milióna a počet zákazníkov pevného internetu sa zvýšil o 9 % na 176.000.
Popri náraste počtu zákazníkov dátových služieb zaznamenal Orange aj nárast kombinovanej bázy zákazníkov. Ide o zákazníkov, ktorí okrem hlasového paušálu využívajú aspoň jednu ďalšiu službu. Ich počet sa medziročne zvýšil o 1,2 % na 345.000.
Z celkového objemu investícií vo výške takmer 96 miliónov eur viac ako 69 miliónov eur smerovalo do sietí. Dostupnosť rýchleho mobilného internetu v 4G sieti v roku 2017 rozšíril Orange na 90 % populácie. Popri rozširovaní LTE siete naďalej pokračoval aj v budovaní optickej siete, ktorú rozšíril do 11 nových miest s viac než 21.000 ďalšími domácnosťami na Slovensku.
Význam investícií do siete, dôležitosť jej kvality a dostupnosti okrem rastúceho počtu zákazníkov dátových služieb potvrdzuje aj rastúci objem prenesených dát. Ku koncu uplynulého roka preniesli zákazníci spoločnosti Orange v mobilnej dátovej sieti o 32 % viac dát, pričom už takmer polovica z celkového objemu 20,2 milióna GB dát bolo prenesených v 4G sieti. Tento objem prenesených dát v 4G sieti predstavuje 1,5 násobný medziročný nárast dátovej prevádzky.
Prevádzkové aktivity sa odrážajú vo finančných výsledkoch, ktoré po ôsmich rokoch poklesu zaznamenali medziročný nárast. Výnosy k 31. decembru minulého roka dosiahli 554,7 milióna eur, čo medziročne predstavuje nárast o 0,5 %. Až 22,2 % z výnosov za mobilné služby tvorili výnosy z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 92,3 milióna eur. Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria takmer 5 % a medziročne narástli o 9,3 %.
TASR informovala Alexandra Piskunová zo spoločnosti Orange Slovensko.

Súvisiace články

Aktuálne správy