Tržby Tesca počas vianočnej sezóny vzrástli o 3,1 %

Najväčší britský maloobchodný reťazec Tesco dosiahol počas vianočnej sezóny lepšie výsledky ako jeho traja hlavní rivali na domácom trhu. Uviedla to v utorok spoločnosť Kantar Worldpanel, ktorá sa venuje prieskumom.
Podľa údajov Kantar Worldpanel Tesco zaznamenalo v posledných 12 týždňoch minulého roka nárast tržieb v Británii o 3,1 %. Porazilo tak štvoricu svojich najväčších rivalov v domovskej krajine – reťazce Sainsbury’s, Asda a Morrisons.
Sieť supermarketov Asda, ktorú vlastní americká spoločnosť Walmart, vykázala za 12 týždňov do 31. decembra nárast tržieb o 2,2 %, čo je o niečo viac ako 2,1-% zvýšenie tržieb reťazca Morrisons a 2-% rast tržieb v prípade Sainsbury’s.
Ale v porovnaní s tempom rastu tržieb nemeckých diskontných reťazcov Aldi a Lidl na britskom trhu, ktoré v oboch prípadoch dosiahlo 16,8 %, Tesco aj zvyšné tri veľké reťazce výrazne zaostali.
Celkové tržby supermarketov v Británii počas kľúčovej vianočnej sezóny vzrástli o 3,8 % oproti predchádzajúcemu roku 2016. A britskí spotrebitelia minuli v piatok 22. decembra na nákupy rekordných 22,25 milióna libier (25,17 milióna eur). Piatok pred Vianocami sa tak stal najrušnejším nákupným dňom v histórii britských štatistík.

Súvisiace články

Aktuálne správy