Zisk aj tržby H&M v 2. kvartáli vzrástli

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 2. kvartáli finančného roka 2016/17 nárast zisku, ktorý prekonal aj odhady analytikov.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 2. kvartáli finančného roka 2016/17 nárast zisku, ktorý prekonal aj odhady analytikov. Pomohla mu expanzia na nové trhy aj prísna kontrola výdavkov.
H&M oznámil, že jeho zisk po zdanení sa v 2. štvrťroku zvýšil na 5,90 miliardy švédskych korún (603,39 milióna eur) z 5,36 miliardy SEK v rovnakom období vlani. Ekonómovia pritom reťazcu predpovedali zisk v priemere 5,76 miliardy SEK.
Po prepočítaní na akciu stúpol zisk H&M na 3,56 SEK/akcia z vlaňajších 3,24 SEK na akciu.
Tržby reťazca vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) za tri mesiace do konca mája 2017 vzrástli o 10 % na 59,54 miliardy SEK z 54,34 miliardy SEK pred rokom. A tržby bez DPH dosiahli 51,38 miliardy SEK, čo tiež bolo viac ako vlani. Obrat spoločnosti v lokálnych menách sa v období marec-máj zvýšil o 5 %.
Reťazec zaznamenal rýchly rast on-line predaja, ktorý sa na niektorých etablovaných trhoch podieľa 25 až 30 % na celkových tržbách. Ziskovosť on-line predaja je v súlade s výnosmi z kamenných obchodov, uviedla spoločnosť.
Predaj v Spojenom kráľovstve, Škandinávii a vo východnej Európe, ako aj na mnohých rastových trhoch H&M bol počas 2. štvrťroka dobrý. Ale na niekoľkých hlavných trhoch, ako sú USA, Čína, Holandsko a Švajčiarsko boli podmienky zložitejšie, skonštatoval reťazec vo svojej správe.
H&M na konci mája 2017 prevádzkoval na celom svete 4498 obchodov, čo predstavuje medziročný nárast o 10 % oproti 4077 obchodom v rovnakom čase v minulom roku.
Generálny riaditeľ Karl-Johan Persson uviedol, že spoločnosť pokračuje v investíciách a rozvoji on-line predaja.
H&M plánuje otvoriť v tomto roku približne 500 nových obchodov, ale zároveň zatvorí 100 starších, pretože mení svoje portfólio a snaží sa optimalizovať počet obchodov aj skladovacie priestory.

Súvisiace články

Aktuálne správy