Slovensko preslávili vo svete autá so sedemročnou zárukou

Bratislava 24. februára (TASR)- Lepšej znalosti Slovenska v zahraničí chýbajú tradičné produkty alebo značky. No okrem Tatier je už vo svete povestné aj tým, že vyrába autá so sedemročnou zárukou. Povedal v rozhovore pre TASR ekonóm a poradca generálneho riaditeľa Slovenskej agentúry pre rozvoj investícii a obchodu (SARIO) Ján Amos Havelka.
„Hendikep Slovenska v oblasti priemyslu je práve v tom, že mu chýbali značky. Na rozdiel od Českej republiky. Na druhej strane to prinieslo zahraničné investície, ktoré vznikali na zelenej lúke a priniesli moderné technológie. Čo pomohlo výrazne sa priblížiť Česku,“ vysvetlil Havelka.
Slovensku podľa neho okrem reforiem na ceste dopredu pomáha aj vstup do eurozóny, bez ohľadu na problémy, ktorým v súčasnosti toto zoskupenie čelí. „Zahraniční investori, ktorí k nám prichádzajú, pracujú so známou menou. Nemusia sa obávať rizika pohybu meny, ako je to v Českej republike, kde sa v rámci jedného roka pohybuje kurz v rozpätí od 23 do 26 korún za euro,“ upozornil Havelka.
V slovenskej ekonomike bude aj naďalej dominovať automobilový priemysel, ktorý je však komplexnejším odvetvím ako v minulosti. Podľa Havelku je to už klaster mnohých technológii a odborov, od textilného priemyslu, cez výrobu plastov, gumárenskú výrobu, špecifickú elektroniku až po chémiu.
„Európsky automobilový priemysel má síce dlhoročný problém s poklesom, ale u nás sú zastúpené automobilky, ktoré rastú aj za súčasných podmienok. Predovšetkým u Volkswagenu a Kia by som sa v strednodobom horizonte neobával žiadneho útlmu,“ avizoval ekonóm s tým, že odchodu automobiliek zo Slovenska sa netreba obávať. „Zatvoriť fabriku je drahý špás. Navyše ide často aj o tisícky pracovných miest,“ uzavrel Havelka.

Súvisiace články

Aktuálne správy