Maloobchodníci majú dôvody na optimizmus, tvrdí Deloitte

Jedným z pozitívnych dopadov pomalšieho globálneho rastu bude pokračujúce utlmovanie cien komodít, čo maloobchodníkom prinesie čiastočné zníženie nákladov.

Maloobchodníci majú podľa spoločnosti Deloitte aj napriek nepriaznivej ekonomickej klíme dôvody na optimizmus. Jedným z pozitívnych dopadov pomalšieho globálneho rastu totiž bude pokračujúce utlmovanie cien komodít, čo maloobchodníkom prinesie čiastočné zníženie nákladov. „Inflácia maloobchodných cien v niektorých ekonomikách predstavuje príležitosť na zlepšenie ziskových marží, a to aj napriek pomalému rastu tržieb,“ tvrdí Ira Kalish zo spoločnosti Deloitte Research.

Očakávanie spomalenia globálnej ekonomiky a možnej recesie v roku 2012 však môže prispieť k zníženiu maloobchodnej spotreby. „Spotrebitelia budú obozretnejší a opatrnejší pri míňaní peňazí,“ uviedol senior manažér zo spoločnosti Deloitte Slovensko Jozef Hýbl. „Na druhej strane, neistota ohľadne budúcnosti eura môže vytvoriť priestor pre investície do spotreby alebo nákupov hodnotnejších tovarov v očakávaní prepadu hodnoty eura v porovnaní s menami okolitých štátov,“ dodal Hýbl.

Podľa štúdie spoločnosti Deloitte je najväčším maloobchodným predajcom sveta americká spoločnosť Wal-Mart Stores s tržbami za rok 2010 vo výške 418 mld. USD. Nasleduje ju francúzsky Carrefour s tržbami 119 mld. USD. Na treťom mieste sa umiestnila britská spoločnosť Tesco s tržbami 92 mld. USD, ktorá tak predbehla teraz už štvrtú nemeckú obchodnú skupinu Metro.

(1 EUR = 1,279 USD)

Súvisiace články

Aktuálne správy