Tržby výrobcu čokolád Lindt vzrástli v roku 2011 o 6 %

Zürich 16. januára (TASR) – Švajčiarska cukrovinkárska spoločnosť Lindt & Sprüngli oznámila, že jej organické tržby za rok 2011 nesplnili očakávania. Dôvodom je najmä výrazný pokles dopytu po jej výrobkoch v krízou zasiahnutej južnej Európe.
Spoločnosť známa najmä čokoládovými veľkonočnými zajačikmi zabalenými v zlatej fólii oznámila za minulý rok tržby na úrovni 2,49 miliardy švajčiarskych frankov (2,06 miliardy eur). Analytici oslovení agentúrou Reuters očakávali tržby za 2,465 miliardy CHF. Rast organických tržieb (očistené o kurzové výkyvy a zmeny v štruktúre podniku) však dosiahol len 6 %, čo je na spodnej úrovni rozmedzia odhadovaného firmou (od 6 do 8 %) a navyše, aj analytici predpokladali rast aspoň o 6,9 %.
Lindt oznámil, že uvedenie čokoládového vianočného medveďa na trh, s ktorým by firma chcela mať podobný úspech ako s veľkonočnými zajačikmi, bolo úspešné, no problémom je pokles dopytu v Taliansku, Španielsku, ale aj Austrálii. Podľa spoločnosti je dôvodom ekonomická kríza, ako aj extrémne vysoké teploty na jar a koncom jesene.

Súvisiace články

Aktuálne správy