Odštartovala iniciatíva Aby boli deti vždy v bezpečí…

Iniciatívu Aby boli deti vždy v bezpečí... spoločne odštartovali Linka detskej istoty a Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA).

Bratislava 12. januára (TASR) – Iniciatívu Aby boli deti vždy v bezpečí… spoločne odštartovali Linka detskej istoty a Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA). Je súčasťou projektu Hľadané deti, ktorý Linka detskej istoty realizuje v spolupráci s Policajným zborom SR od roku 2006. "Cieľom iniciatívy je upozorniť na tému stratených detí, číslo 116 000, ktoré je na Slovensku platné od roku 2009 a rovnako je platné momentálne v 16 krajinách EÚ," povedala pre TASR koordinátorka projektu Hľadané deti Gabriela Krupčíková z Linky detskej istoty.
Iniciatíva zároveň slúži ako zbierka, ktorá podporí projekt Hľadané deti a pomôže získať finančné prostriedky na prevádzkovanie linky 116 000. Podporiť ju môžu rodičia pri nákupe rodinnej dovolenky. Stačí, keď svojim deťom zakúpia identifikačný náramok s číslom 116 000 v pobočkách cestovných kancelárií a agentúr.
"Na viditeľnom mieste budú umiestnené propagačné materiály a pokladničky, do ktorých budú ľudia prispievať dobrovoľnými príspevkami. Nie je určená žiadna suma, za ktorú zákazník dostane náramok s číslom 116 000," vysvetlil predseda Klubu touroperátorov Mikuláš Milko s tým, že doteraz sa do iniciatívy zapojilo 41 pobočiek cestovných kancelárií a agentúr.
Ako ďalej zástupca SACKA potvrdil, v histórii organizovaných zájazdov zo Slovenska sa zatiaľ nestalo, že by sa nejaké dieťa stratilo alebo by ho bolo treba v zahraničí hľadať. "Ale chceme byť pripravení na eventuality. Veríme tiež, že takýmto spôsobom skomfortníme pobyt našich dovolenkárov tak, že budú mať istotu, že v prípade, že sa niečo nepredvídateľné stane, dieťa bude môcť okamžite zareagovať a čo najskôr sa dostať k rodičom."
Telefónne číslo 116 000 je jednotná európska linka pre nezvestné deti, momentálne dostupná v Belgicku, Dánsku, Estónsku, Francúzsku, Grécku, Holandsku, Maďarsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Slovensku, Španielsku, Taliansku, Veľkej Británii, Nemecku a Malte. "Vytočením čísla 116 000 v každej z týchto krajín bude volajúci spojený s miestnou organizáciou, ktorá je pripravená 24 hodín denne, sedem dní v týždni poskytnúť volajúcemu odbornú pomoc či právne poradenstvo," doplnila Krupčíková s tým, že operátor komunikuje v úradnom jazyku a v angličtine. Volanie je v miestnej sieti bezplatné.
Na Slovensku je linka 116 000 prevádzkovaná Linkou detskej istoty pri Slovenskom výbore pre UNICEF. Linka je bezplatná pri volaní z ktorejkoľvek siete (pevnej alebo mobilnej), odborne garantovaná, non-stop 24 hodín denne, dostupná z celého Slovenska.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.

Súvisiace články

Aktuálne správy