Vymyká sa Twitter Muskovi z rúk? Mikroblogovacej sieti sa množia problémy

, Foto: TASR/AP

Neprehľadná situácia s predplatným za overenie profilu, konflikty s Apple a Google, či odchádzajúci inzerenti. Elonovi Muskovi sa v jeho novom biznise za 44 miliárd amerických dolárov množia komplikácie.

Elon Musk od svojho nástupu do čela spoločnosti Twitter koncom októbra predstavil veľké plány, ktoré by umožnili firme zvýšiť príjmy a znížiť náklady. Svojimi množiacimi sa zmätočnými rozhodnutiami a vyhláseniami však čoraz viac zvyšuje napätie a skúša trpezlivosť používateľov sociálnej siete.

Odkedy Musk prevzal vedenie spoločnosti, Twitter bol zasiahnutý prudkým znižovaním počtu pracovných miest, bojkotom inzerentov, varovaním pred bankrotom či hromadnou rezignáciou zostávajúcich zamestnancov.

Predplatné za overenie účtu sa opäť obnoví

Aktuálne je v centre pozornosti okrem iného aj situácia v súvislosti predplatným za overenie profilu na sociálnej sieti. Musk totiž svoje pôsobenie a cestu hľadania nových zdrojov príjmov odštartoval práve ideou zaviesť povinné predplatné za modrú ikonu označujúcu overený účet v hodnote osem dolárov mesačne. Jeho zámerom je, aby Twitter generoval aspoň polovicu svojich príjmov z predplatného a mohol byť menej závislý od reklamy.

Následne boli platby pozastavené po tom, čo používatelia začali zneužívať službu a vydávali sa za rôzne značky a osobnosti. K opätovnému spusteniu by malo dôjsť koncom novembra. Musk chce mikroblogovaciu sieť zároveň otvoriť väčšej slobode prejavu, čo by v niektorých prípadoch zrejme znamenalo obnovenie predtým zakázaných účtov.

Hrozí konflikt s firmami Apple a Google

To však vyvoláva obavy, že zavádzané zmeny by mohli viesť ku konfliktu s dvomi najväčšími technologickými spoločnosťami Apple a Google. Hrozí totiž, že tieto kroky smerujú k porušovaniu pravidiel obchodov s aplikáciami a mohli by dokonca spôsobiť stiahnutie aplikácie Twitter kvôli potenciálnemu nárastu škodlivého obsahu.

Ilustračné foto: pexels.com/Brett Jordan

Musk stupňuje napätie aj tým, že sa sťažuje na vysoké poplatky, ktoré si Apple a Google účtujú pri nákupoch uskutočnených prostredníctvom aplikácií. Tie sa pohybujú na úrovni od 15 % do 30 %, čo by Twitteru ukrojilo veľkú časť z predplatného. Do úvahy tak pripadá zavedenie nižšieho poplatku za overenie účtu, ktorý by si používateľ zaplatil prostredníctvom webovej stránky Twitteru, alebo úplné zrušenie overovacej služby cez mobilné aplikácie.

Twitter prichádza o inzerentov

Medzi problémy, ktorým aktuálne Twitter čelí, však patrí aj pozastavovanie reklamnej aktivity najvýznamnejších inzerentov. Ako uvádza vo svojej správe Media Matters, až polovica zo stovky najväčších klientov Twitteru prestala za posledných dvadsaťpäť dní inzerovať prostredníctvom platformy. Patri medzi nich firmy, ako sú Chevrolet, Ford, Coca-Cola, Meta Platforms či LinkedIn.

Zaujímavosťou je, že tieto spoločnosti vynaložili na reklamu prostredníctvom Twitteru od roku 2020 takmer dve miliardy amerických dolárov a len v tomto roku to bolo viac ako 750 miliónov dolárov.

Súvisiace články

Aktuálne správy