Dôvera japonských spotrebiteľov sa vo februári nečakane znížila. Index spotrebiteľskej dôvery na sezónne upravenej báze vo februári klesol na 43,1 bodu zo 40-mesačného maxima 43,2 bodu v januári, uviedla kancelária japonskej vlády.
Dôvera japonských spotrebiteľov sa vo februári nečakane znížila.
Index spotrebiteľskej dôvery na sezónne upravenej báze vo februári klesol na 43,1 bodu zo 40-mesačného maxima 43,2 bodu v januári, uviedla kancelária japonskej vlády. Ekonómovia počítali s nárastom indexu na 43,5 bodu.
Spomedzi jednotlivých komponentov index merajúci celkové hodnotenie aktuálnej situácie spotrebiteľov sa vo februári znížil na 41,9 bodu zo 42 bodov v predchádzajúcom mesiaci. Klesol aj index merajúci rast príjmov rovnako ako index ochoty nakupovať tovary dlhodobej spotreby. Index zamestnanosti sa však zvýšil na 46,4 bodu zo 46,2 bodu.