Britskí maloobchodníci zaznamenali v júni citeľný úbytok klientov

Britskí maloobchodníci zaznamenali v júni citeľný úbytok klientov, najstrmší za viac ako dva roky. Najmä v období okolo 23. júna, keď sa v Británii uskutočnilo referendum o jej odchode z Európskej únie (EÚ), pocítili maloobchodníci najväčší pokles kupujúcich. Informovala o tom agentúra Reuters.
Podľa prieskumu britského konzorcia maloobchodu (BRC), za päť týždňov od 29. mája do 2. júla 2016 sa počet kupujúcich v maloobchodných prevádzkach v krajine znížil o 2,8 %. To bol ich najstrmší pokles od februára 2014 a horší výsledok ako v máji, keď maloobchodníci zaregistrovali o 0,3 % viac zákazníkov ako pred rokom.
Diane Wehrleová, marketingová riaditeľka spoločnosti Springboard, ktorá sponzorovala prieskum, pripisuje júnový úbytok kupujúcich politickej a ekonomickej situácii v krajine.
Výsledok referenda, v ktorom Briti hlasovali za vystúpenie svojej krajiny z EÚ vyvolal otrasy na trhoch aj chaos na britskej politickej scéne.
A prvýkrát od roku 2013 luxusné obchody na hlavných triedach, nákupné centrá aj maloobchodné reťazce v krajine vykázali pokles predaja.
Tieto výsledky podľa BRC signalizujú, že spotrebiteľom sa zhoršila nálada napriek tomu, že sa v obchodoch začali sezónne výpredaje. Otázkou teraz je, či a ako rýchlo sa obchodníkom podarí prilákať späť kupujúcich. Spotrebiteľské výdavky sú totiž jedným z ťahúňov ostrovnej ekonomiky.

Súvisiace články

Aktuálne správy