Podnikáte? Jednoduchý spôsob, ako sa vyhnúť najčastejším chybám v agende

, PR článok

Pri priebežnej kontrole stavu účtovníctva sa celkom často objavujú drobné, aj závažnejšie nedostatky, ktoré môžu v konečnom dôsledku vyrobiť riadnu „paseku“.

V časovom strese sa stane, že pri vystavovaní a prijímaní faktúr, evidovaní bločkov, vedení pokladne a bankového účtu urobíte chybu. Tieto chyby následne dokážu ovplyvniť celkový výsledok hospodárenia.

Určite je jednoduchšie skontrolovať štvrťrok, ako na konci roka rozmýšľať, čo sme robili v januári.


Medzi najčastejšie chyby v podvojnom účtovníctve patria:

– Zle nastavená analytika a predkontácie
– Stav neuhradených faktúr v knihe prijatých a vystavených faktúr nesedí so stavom v hlavnej knihe
– Stav pokladničnej knihy sa nesedí so sumou v hlavnej knihe
– Stav v knihe banky k rovnakému dátumu nesedí so stavom v hlavnej knihe
– Zaúčtovanie jednej operácie viackrát (duplicita)
– Použitie nesprávneho účtu (chybná analytika)
– Duplicitné účtovanie zálohových faktúr
– Zaúčtovanie chybnej čiastky alebo meny EUR, HUF, USD
– Chybne vypočítaná alikvotná čiastka pri uplatnení 80 % PHM – pripočítateľná čiastka
– Zle zaradený majetok do odpisovej skupiny


Aj na priebežnú revíziu účtovníctva potrebujete dostatok času alebo osloviť odborníka, ktorý vie poradiť a pozrieť sa na veci z iného pohľadu. Je tu ale ešte jeden spôsob, ktorý pomôže predísť zhonu na konci roka aj prípadným sankciám za neskoré opravy alebo odhalené chyby pri daňovej kontrole. Volá sa slimDoc a je to šikovný a užívateľsky prívetivý on-line systém spravovania podnikateľskej agendy určený pre malých a stredných podnikateľov.

Ak pravidelne vystavujete rovnaké faktúry, už ich nemusíte neustále vytvárať a odosielať, slimDoc vám ich po prednastavení vytvorí a odošle sám. Dokáže vystaviť faktúry aj zahraničnému odberateľovi vďaka podpore všetkých cudzích mien a cudzích jazykov. Máte prehľad o nezaplatených a zaplatených faktúrach a vďaka spárovaniu s výpisom z banky presne viete, ktorá faktúra bola alebo nebola zaplatená.

Vďaka jednoduchému prehľadu vždy viete aký je váš aktuálny stav nákladov a výnosov a ktoré úhrady ešte čakajú na zaplatenie. Nie je dôležité, či vy a váš partner, ste platiteľom DPH alebo nie, systém sa tejto požiadavke dokáže prispôsobiť.

QR kód umiestnený na vašej faktúre zjednoduší  jej úhradu. Stačí telefónom kód odfotiť a prednastavenú platbu odsúhlasiť. Už žiadna fronty na poštách, okrem pripojenia do emailu dokážete poslať svoju faktúru aj na predvolenú tlačiareň, kde si ju ten, komu je určená nájde.

Čo je dôležité, fakturačný systém podporuje zapamätanie si a dopĺňanie často používaných položiek, zľavy v percentách, vloženie skenu podpisu a pečiatky, kontaktné údaje na vystavovateľa faktúry.

Zadáte iba názov firmy (dodávateľ, odberateľ) alebo IČO a ostatné údaje automaticky doplní a načíta systém z databáz ako je obchodný register, živnostenský register, daňový úrad, resp. finančná správa.

Už nemusíte čakať na spracovanie prehľadu vašich finančných prostriedkov, svoje peniaze máte neustále pod kontrolou. Stačí nahrať výpis z účtu do systému a zaevidovať pohyb v pokladni a prehľad stavu bankového účtu a pokladne máte ihneď k dispozícii.

Chceli by ste si systém vyskúšať? Bezplatne máte na to 14 dní. Určite je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť.

Vyskúšať slimDoc na 14 dní úplne zadarmo a zistiť viac.

Súvisiace články

Aktuálne správy