Zisk H&M v 1. kvartáli podľa očakávania klesol

Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom v Európe a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 1.

Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom v Európe a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 1. štvrťroku obchodného roka 2015/16 pokles zisku. Dôvodom boli nepriaznivé menové kurzy, najmä silný dolár. Analytici však takýto výsledok očakávali. Informovali o tom agentúry Reuters, Bloomberg a RTTNews.
Z hospodárskych výsledkov H&M vyplýva, že jeho zisk pred zdanením sa za tri mesiace do konca februára 2016 znížil na 3,33 miliardy švédskych korún (359,77 milióna eur) zo 4,7 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, predpovedali švédskemu reťazcu zisk pred zdanením v priemere 3,37 miliardy SEK.
Po zdanení vykázal H&M za tri mesiace do konca februára zisk 2,5 miliardy SEK, zatiaľ čo pred rokom mal v rovnakom období zisk 3,6 miliardy SEK. Po prepočítaní na akciu klesol zisk spoločnosti na 1,54 SEK/akcia z 2,18 SEK/akcia.
Tržby reťazca vrátane dane z pridanej hodnoty sa v sledovanom období v lokálnych menách zvýšili o 9 % a po prepočítaní na švédske koruny vzrástli o 8 % na 50,6 miliardy SEK zo 46,8 miliardy SEK. Po vylúčení DPH stúpli tržby H&M na 43,7 SEK z vlaňajších 40,3 SEK.
Reťazec už v januári upozornil, že silný dolár bude mať aj naďalej negatívny vplyv na jeho výsledky, pretože zvyšuje nákupné ceny. H&M nakupuje zhruba 80 %, teda väčšinu svojich produktov v Ázii, kde sa ceny odevov odvíjajú od kurzu dolára.
Švédska spoločnosť H&M mala na konci februára 2016 na celom svete 3970 obchodov, vrátane tzv. franšíz. To je o 419 viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. V tomto finančnom roku, ktorý sa končí 30. novembra 2016, plánuje otvoriť ďalších 425 nových obchodov, vrátane svojej prvej prevádzky na Novom Zélande, Cypre a v Portoriku.

Súvisiace články

Aktuálne správy