Dôvera francúzskych spotrebiteľov nečakane oslabila

Index dôvery spotrebiteľov krajiny v marci klesol na úroveň 94 bodov z februárových 95 bodov.

Dôvera francúzskych spotrebiteľov v marci nečakane oslabila. Index dôvery spotrebiteľov, ktorý zostavuje francúzsky štatistický úrad INSEE, klesol na úroveň 94 bodov z februárových 95 bodov. Dostal sa tým najnižšie od augusta 2015. Ekonómovia, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, v priemere očakávali, že index spotrebiteľskej dôvery v marci posilní na úroveň 96 bodov.

Obavy francúzskych domácností z nezamestnanosti sa v marci mierne zmenšili, zhoršili sa však ich očakávania v súvislosti s budúcou životnou úrovňou. Index francúzskej spotrebiteľskej dôvery, ktorý úzko súvisí s trendmi vo výdavkoch spotrebiteľov, bol na rekordnom minime 79 bodov počas mája a júna 2013. Historicky najvyššiu hodnotu dosiahol v januári 2001, kedy bol na úrovni 125 bodov.

Súvisiace články

Aktuálne správy