Slovákom chutia zemiakové lupienky, ročne ich skonzumujú takmer trištvrte kila

, pepsico Foto: pepsico

K novembru 2015 sa v medziročnom porovnaní predalo o 3,4 % lupienkov viac. Z údajov spoločnosti Nielsen tiež vyplynulo, že Slováci v tomto období utratili za chipsy v obchodoch takmer 26,5 milióna EUR.

Trh so slanými snackmi v uplynulom roku na Slovensku mierne rástol. Medzi spotrebiteľmi boli vyhľadávané najmä zemiakové lupienky, ktoré tvorili takmer tretinu predajov v celkovej kategórii slaných snackov.

 „Od roku 2012 sa nám podarilo strojnásobiť náš podiel na trhu v kategórii slaných pochutín. Pri výrobe chipsov dohliadame najmä na kvalitu končeného produktu, pričom výroba sa riadi prísnymi kritériami. V posledných rokoch sa nám podarilo vyšľachtiť špecifické odrody zemiakov, ktoré sa vyznačujú oblým tvarom, minimálnym počtom defektov a tvrdou konzistenciou. Vďaka tomu si zákazník môže dopriať chipsy s chuťou a kvalitou, ktorú by pred rokmi márne hľadal," uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ spoločnosti PepsiCo pre SR, ČR a Pobaltie s tým, že na atraktívne produktové inovácie reagujú predovšetkým mladšie generácie spotrebiteľov.

 Vývoj trhu slaných snackov v SR:
 Slovensko  Hodnota predaja v tisícoch EUR  Objem predaja v tonách
   December 2013 – November 2014  December 2014 – November 2015  Zmena  December 2013 – November 2014  December 2014 – November 2015  Zmena
  Slané snacky  67 132  68 790  2,50%  11 098  11 224  1,10%
  Zemiakové lupienky  25 336  26 450  4,40%  3 844  3 974  3,40%
  Extrudované snacky  16 050  16 310  1,60%  2 388  2 448  2,50%
  Tyčinky a praclíky  11 034  10 825  -1,90%  2 667  2 569  -3,70%
  Krekry  7 596  7 248  -4,60%  1 181  1 127  -4,60%
  Ostatné  7 117  7 957  11,80%  1 019  1 107  8,60%
 Údaje vyjadrujúce predaje v obchodoch s potravinami a zmiešaným tovarom bez Metra. Zdroj: spol. Nielsen

Zo skúsenosti výrobcu lupienkov vyplýva, že Slováci patria v rámci strednej a východnej Európy k nadpriemerným konzumentom týchto pochutín. Oproti západoeurópskym krajinám, kde má táto kategória dlhú tradíciu, majú ale ešte čo doháňať. Najviac sa ich spotrebuje vo Veľkej Británii, kde každý Brit skonzumuje ročne asi tri kilá.

Súvisiace články

Aktuálne správy