K novembru 2015 sa v medziročnom porovnaní predalo o 3,4 % lupienkov viac. Z údajov spoločnosti Nielsen tiež vyplynulo, že Slováci v tomto období utratili za chipsy v obchodoch takmer 26,5 milióna EUR.
Trh so slanými snackmi v uplynulom roku na Slovensku mierne rástol. Medzi spotrebiteľmi boli vyhľadávané najmä zemiakové lupienky, ktoré tvorili takmer tretinu predajov v celkovej kategórii slaných snackov.
„Od roku 2012 sa nám podarilo strojnásobiť náš podiel na trhu v kategórii slaných pochutín. Pri výrobe chipsov dohliadame najmä na kvalitu končeného produktu, pričom výroba sa riadi prísnymi kritériami. V posledných rokoch sa nám podarilo vyšľachtiť špecifické odrody zemiakov, ktoré sa vyznačujú oblým tvarom, minimálnym počtom defektov a tvrdou konzistenciou. Vďaka tomu si zákazník môže dopriať chipsy s chuťou a kvalitou, ktorú by pred rokmi márne hľadal," uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ spoločnosti PepsiCo pre SR, ČR a Pobaltie s tým, že na atraktívne produktové inovácie reagujú predovšetkým mladšie generácie spotrebiteľov.
Vývoj trhu slaných snackov v SR: | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Slovensko | Hodnota predaja v tisícoch EUR | Objem predaja v tonách | ||||
December 2013 – November 2014 | December 2014 – November 2015 | Zmena | December 2013 – November 2014 | December 2014 – November 2015 | Zmena | |
Slané snacky | 67 132 | 68 790 | 2,50% | 11 098 | 11 224 | 1,10% |
Zemiakové lupienky | 25 336 | 26 450 | 4,40% | 3 844 | 3 974 | 3,40% |
Extrudované snacky | 16 050 | 16 310 | 1,60% | 2 388 | 2 448 | 2,50% |
Tyčinky a praclíky | 11 034 | 10 825 | -1,90% | 2 667 | 2 569 | -3,70% |
Krekry | 7 596 | 7 248 | -4,60% | 1 181 | 1 127 | -4,60% |
Ostatné | 7 117 | 7 957 | 11,80% | 1 019 | 1 107 | 8,60% |
Údaje vyjadrujúce predaje v obchodoch s potravinami a zmiešaným tovarom bez Metra. Zdroj: spol. Nielsen |
Zo skúsenosti výrobcu lupienkov vyplýva, že Slováci patria v rámci strednej a východnej Európy k nadpriemerným konzumentom týchto pochutín. Oproti západoeurópskym krajinám, kde má táto kategória dlhú tradíciu, majú ale ešte čo doháňať. Najviac sa ich spotrebuje vo Veľkej Británii, kde každý Brit skonzumuje ročne asi tri kilá.