Sprísnenie hraničných kontrol poškodí automobilový sektor v Európe

Prípadné sprísnenie hraničných kontrol v Európe v dôsledku utečeneckej krízy by mohlo mať veľmi negatívny vplyv na európsky automobilový sektor. Uviedli to dnes na autosalóne v Ženeve zástupcovia spoločností Opel, Ford Europe a Daimler. Informovala o tom agentúra Reuters.
Predstavitelia automobiliek sa obávajú, že pokračujúci prílev migrantov povedie k opätovnému zavedeniu kontrol na hraniciach. To by sa ale odrazilo aj na preprave tovarov. „Rozpad Schengenu by pre nás znamenal katastrofu,“ povedal pre novinárov šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann. Ako dodal, automobilka je závislá od bezproblémových dodávok tovarov a komponentov zo závodov v Nemecku, Španielsku, Poľsku, Británii a Taliansku. „V južnej Európe máme rozsiahle logistické prevádzky. Ich prípadné narušenie sa okamžite odrazí na našich výsledkoch,“ varoval Neumann.
Schengenský priestor vznikol v júni 1985 s cieľom umožniť voľný pohyb osôb a tovaru. Dnes je jeho súčasťou 26 krajín, z nich 22 sú členmi Európskej únie. V dôsledku rozmáhajúcej sa migračnej krízy ale niektoré štáty obnovili v minulých mesiacoch hraničné kontroly, čo u firiem zvýšilo obavy z možného kolapsu celého systému.
Podobne ako šéf automobilky Opel, aj šéf nemeckej divízie Fordu Bernhard Mattes sa obáva, že obmedzenia pri voľnom pohybe tovaru výrazne zasiahnu do produkcie firmy. „Máme závody v Nemecku, Rumunsku, Španielsku a Anglicku. Logistiku máme nadstavenú tak, aby zabezpečovala dodávky do závodov načas a chceli by sme, aby to tak aj zostalo,“ povedal Mattes.
Výkonný riaditeľ automobilky Daimler Dieter Zetsche dodal, že v dôsledku vysokého dopytu po luxusných autách je ich firma už na hornej hranici svojich výrobných kapacít. Ak sa má spoločnosť vyhnúť komplikáciám, musí byť zabezpečená bezproblémová dodávka komponentov.

Súvisiace články

Aktuálne správy