VW stráca podiel na americkom trhu, jeho predaj aj vo februári klesol

Predaj áut v USA síce vytrvalo rastie, ale nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) naďalej stráca svoj podiel na americkom trhu. Dôvodom je emisný škandál automobilky, konštatuje agentúra DPA.
Volkswagen dnes oznámil, že vo februári jeho odbyt v USA klesol medziročne o 13 %. Automobilka už niekoľko rokov zápasila s pomalým rastom predaja v USA, ktoré sú po Číne druhým najväčším automobilovým trhom na svete. No potom, ako americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka, sa odbyt automobilky na americkom trhu zhoršil. A zavedenie moratória na predaj dieselových modelov v USA uštedrilo VW ďalšiu ranu.
VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V USA sa podľa najnovších údajov emisný škandál týka zhruba 600.000 vozidiel.
Takzvaný „dieselgate“ zasiahol aj automobilku Audi, dcéru VW. Ale tej sa už darí lepšie. Vo februári predala na americkom trhu o 2,3 % viac áut ako v rovnakom mesiaci vlani.
Automobilový trh v USA je pritom vo výbornej forme. Predaj vozidiel aj vďaka nízkym úrokovým sadzbám, lacnému benzínu a najnovšie aj zľavám vytrvalo stúpa a udržuje si dvojciferné tempo rastu.
Vlani sa v USA predalo takmer 17,5 milióna vozidiel, čo je nový rekord a analytici očakávajú, že v tomto roku si Američania kúpia ešte viac áut.

Súvisiace články

Aktuálne správy