Ruský trh s módou sa tento rok prepadne minimálne o 20 %

Ruský trh s módou sa tento rok prepadne minimálne o 20 % a niektoré známe svetové značky sa môžu úplne stiahnuť z ruského trhu. Informovala o tom agentúra Bloomberg s odvolaním sa na analýzu poradenskej spoločnosti Fashion Consulting Group.
Oslabenie rubľa oproti kľúčovým zahraničným menám znížilo kúpyschopnosť ruských spotrebiteľov. Mnohí obyvatelia krajiny utratia teraz približne polovicu zo svojho rozpočtu na potraviny, a tak im zostáva menej peňazí na nákup oblečenia.
Niektoré odevné reťazce, napríklad britské značky New Look a River Island, už odišli z ruského trhu. Ďalšie, ako napríklad britský Marks & Spencer, švédsky Stockmann či španielske Mango zase zredukovali počet obchodov v Rusku. A tie reťazce, ktoré ešte len plánovali vstup na obrovský ruský trh, svoje plány odložili na neurčito.
Na druhej strane, v Moskve sa koncom augusta otvorili brány nového obchodného centra Aviapark, najväčšieho v Európe, a v ňom pribudli aj nové prevádzky odevných reťazcov Hennes & Mauritz (H&M) a Debenhams. Tie boli ale naplánované ešte pred niekoľkými rokmi, keď bola situácia v Rusku „normálna“. Teda ešte pred vyhlásením západných sankcií proti Moskve a pred pádom cien ropy, ktorý dohnal ruskú ekonomiku do recesie.
Nepriaznivá situácia na ruskom trhu však so sebou prináša aj určité výhody – reťazcom totiž klesli náklady na prenájom obchodov až o 35 %, keďže voľných priestorov je viac ako záujemcov. S výstavbou nových centier sa totiž začalo ešte pred krízou.

Súvisiace články

Aktuálne správy