Spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku vo februári stúpla

Spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku sa dostala vo februári na najvyššiu úroveň za takmer tri roky. Index spotrebiteľskej dôvery vo Francúzsku v sledovanom období stúpol na 92 bodov z januárových 90 bodov. Vyplýva to zo stredajších údajov francúzskeho štatistického úradu INSEE. To je najvyššia hodnota od mája 2012. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters počítali s tým, že index dôvery spotrebiteľov v krajine dosiahne hodnotu 91 bodov.

Napriek februárovému nárastu je spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku naďalej pod dlhodobým priemerom. Ten je vo výške 100 bodov. Domácnosti však vyjadrili mierne vyšší optimizmus v súvislosti s ich minulou a budúcou finančnou situáciou. O niečo menej ľudí sa obáva, že nezamestnanosť bude naďalej rásť.

Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol svoje minimum v júni 2013. Vtedy dosiahol hodnotu 79 bodov. Naopak najvyššie bol v januári 2001, keď bol vo výške 125 bodov.

Súvisiace články

Aktuálne správy