Infografika: Ako vyzerá desaťročné meranie sledovanosti televízií

, TNS Foto: SITA

Za desať rokov strávil jeden obyvateľ sledovaním televízneho vysielania takmer 529 dní, denne sledujeme vysielanie v priemere 3,5 hodiny. Za tento čas sa dá vyrobiť v slovenských fabrikách asi milión a pol áut.

Peoplemetrové merania fungujú na Slovensku už desať rokov. Ukazujú, že ženy pozerajú TV viac ako muži, aj to, že najsledovanejším programom boli správy. Stále platí, že na Slovensku sa najviac sleduje TV počas Vianoc. Z top 20 dní s najväčšou sledovanosťou od roku 2004 bolo až 19 v období od 24.12. do 1.1. Úplne najsledovanejším dňom bol 25. december 2012.

„Televízne vysielanie tvorí významnú súčasť života domácností, preto je dobré vedieť čo najviac o tom, ako ho ľudia vnímajú. Na základe našich meraní môžu televízie, ale aj zadávatelia reklamy, lepšie reagovať na to, čo ľudí zaujíma. Vedia si tak vyhodnotiť, čoho by malo byť v televízii menej a čoho viac,“ hovorí Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia, ktorá meranie realizuje.

V roku 2004 začínali merania na minimálne 800 domácnostiach, v roku 2010 sa tento počet zvýšil na aspoň 1200. Počas desiatich rokov bolo inštalovaných spolu 3480 domácností s 12 678 jednotlivcami.

Súvisiace články

Aktuálne správy