Protikorupčná kampaň v Číne znížila zisk výrobcu koňakov Rémy Cointreau o 40 %

Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Rémy Cointreau zaznamenal za minulý obchodný rok výraznejší pokles zisku, než čakali trhy, pod čo sa podpísali najmä protikorupčné aktivity čínskej vlády. Informovali o tom agentúra Reuters a server BBC.
Prevádzkový zisk bez započítania mimoriadnych položiek za rok 2013/2014, ktorý sa skončil 31. marca, klesol takmer o 40 % na 150,2 milióna eur. To je v súlade s očakávaniami spoločnosti, no pod úrovňou odhadov ekonómov, ktorí počítali so ziskom okolo 156 miliónov eur. Spoločnosť Rémy Cointreau ešte v apríli upozornila, že jej prevádzkový zisk za obchodný rok 2013/2014 bude oproti predchádzajúcemu roku nižší zhruba o 30 až 40 %, a to práve pre kroky Pekingu proti korupcii.
V antikorupčnej kampani sa Čína zamerala najmä na poskytovanie drahých darov štátnym úradníkom a na to doplatili najmä výrobcovia prémiových značiek alkoholu, ako je aj Rémy Cointreau. Firma je známa okrem pomarančového likéru Cointreau aj koňakom Rémy Martin. Koňak sa na prevádzkovom zisku firmy podieľa až 80 %, pričom veľkú časť tržieb realizuje firma práve v Číne.
Výsledky však čiastočne ovplyvnil aj fakt, že čínska ekonomika zaznamenáva spomaľovanie rastu. To sa tiež odráža na dopyte po luxusnom tovare, pričom tento trend bude pokračovať. Podľa najnovšieho prieskumu poradenskej firmy Bain and Company by čínsky trh s luxusným tovarom mal tento rok vzrásť len o 2 až 4 %. Na porovnanie, v roku 2012 dosiahol rast takmer 20 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy