Britské reťazce rozpútali cenovú vojnu, potraviny majú byť lacnejšie dlhodobo

, iDnes Foto:SITA

Na britskom maloobchodnom trhu sa odohráva ostrý boj o zákazníka. Supermarkety zlacňujú a investujú veľké peniaze do reklamných kampaní. Posledné slovo zatiaľ malo Tesco. Líder trhu od utorka zlacnel o desiatky percent desiatky potravín. Medzi inými aj tie základné, chlieb či vajcia. Nízke ceny chce udržať dlhodobo.

Štvrť kilogramu slaného masla v britských supermarketoch Tesco od utorka stojí 1 libru (1,21 eura). Ešte v pondelok sa predávalo o 49 pencií (0,59 eura) drahšie. Celozrnný chlieb zlacnel z 90 pencií na 75 pencií. Podobne prudko zlacnelo viac než cez tridsať rôznych potravín vrátane vajec, slaniny či fazule, informoval britský server The Telegraph.

"Znížením cien vajec, slaniny, paradajok, chleba, masla a fazule ušetrí štvorčlenná rodina, ktorá si pripravuje teplé raňajky raz týždenne okolo 96 libier ročne (116,52 eura)," láka marketingový riaditeľ britského Tesca David Wood. Okrem ceny potravín znížil reťazec aj základný poplatok za doručenie tovaru z e – shopu z 3 na 1 libru, dodal denník The Telegraph.

Agresívne znižovanie cien má jasný cieľ: zvrátiť trend klesajúcich tržieb a lepšie odolávať dravým výpadom konkurencie. Tesco súperí s reťazcami Asda, Morrisons a Sainsbury 's, najviac mu však zákazníci utekajú k malým diskontným hráčom ako je Lidl a Aldi, ktorým rastú predaja o desiatky percent.

Tesco navyše minulý týždeň oznámilo nelichotivé výsledky. Vlaňajší zisk klesol druhý rok po sebe, o šesť percent na 3,3 miliardy libier (viac ako 4 miliardy eur), a podiel reťazca na britskom trhu sa znížil na 28,6 percenta. To je najmenej za takmer desať rokov. Už vo februári Tesco oznámilo spustenie kampane za 200 miliónov libier (242,75milióna eur), ktorá má za cieľ zraziť ceny a prilákať späť zákazníkov. V čase zverejnenia minuloročných výsledkov šéf reťazca Philip Clarke upozornil, že tým akcia nekončí. "Vždy sme hovorili, že 200 miliónov je začiatok," vyjadril sa pred týždňom a sľúbil, že v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch príde ďalšie znižovanie cien.

Aj konkurencia masovo podporuje podobné kampane. Napríklad dvojka na trhu, reťazec Asda so 17 percentami  trhu, vlastníkom je americký mamut Wal – Mart, plánuje počas piatich rokov investovať do znižovania cien miliardu libier, uviedol The Guardian.

Súvisiace články

Aktuálne správy