Desatoro bezpečnej komunikácie s bankou v on – line prostredí

, ČBA Foto:SITA

Najväčšími bezpečnostnými slabinami sú neschopnosť zabezpečiť svoj smartfón a nezáujem meniť si heslá. Kým zabezpečenie bankových systémov zodpovedá medzinárodným štandardom, vďaka čomu sú riziká na strane bánk minimálne, rezervy sú na strane klientov.

Útočníci sa snažia získavať dáta užívateľov. Heslá, osobné informácie či citlivé údaje, všetko sa hodí pre následné útoky na konkrétne služby, internetové bankovníctvo nevynímajúc. Hlavným cieľom útokov sú osobné počítače a inteligentné telefóny.

Základným prostriedkom zabezpečenia je gramotnosť vo vzťahu k vlastným technických zariadeniam. Kým v softvérovom zabezpečení vlastného počítača sa dokáže orientovať čoraz viac užívateľov, v prípade inteligentných telefónov, ktoré sú pre mobilné bankovníctvo využívané čoraz častejšie, je situácia stále kritická. Otázka zabezpečenia mobilu je pritom zásadná.

1. Pravidelne aktualizujte ochranné mechanizmy svojho počítača.
2. Podobne ako počítač chráňte aj svoj ​​smartfón.
3. Programy a aplikácie inštalujte iba z dôveryhodných a overených zdrojov.
4. Prihlasovacie a osobné údaje nikomu neprezrádzajte a zadávajte ich len na overených serveroch a v dôveryhodnom prostredí.  
5. Starostlivo si chráňte svoj ​​PIN kód.  
6. Pravidelne si meňte heslá a vyhnite sa používanie rovnakých hesiel pre rôzne služby.  
7. Neotvárajte e – maily a prílohy od neznámych a podozrivých odosielateľov.   
8. Nakupujte len u preverených a dôveryhodných on – line predajcov.   
9. Venujete dostatok pozornosti upozornením svojho počítača a na webe banky.  
10. Ak si nie ste istí a máte podozrenie, že sa deje niečo zlé, vždy kontaktujte banku.

Súvisiace články

Aktuálne správy