Veľké obchodné reťazce začali v SR zväčšovať plochy predajní s módou

Počas minulého roka sa v SR zväčšovali plochy maloobchodných predajní nadnárodných módnych reťazcov. Oproti pôvodným obchodným priestorom s rozlohou 600 až 800 štvorcových metrov (m2) sú ich nové predajne takmer dvojnásobne väčšie. „Začínajú otvárať prevádzky s výmerou 1200 až 1400 m2,“ povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave Peter Pohanka z poradenskej spoločnosti v oblasti realít CBRE.
Opačný trend prijali obchodníci, ktorí sa zaoberajú predajom nadrozmerného tovaru, akým je napríklad biela elektronika či rôzne vybavenie domácnosti. Firmy začali pristupovať k zmenšovaniu svojich predajných plôch. „Títo operátori pracujú s nízkymi maržami a opačná tendencia z hľadiska nákupných centier je nájomné zvyšovať. Čiže ďalším logickým krokom bolo zefektívnenie rozmiestnenia tovaru na predajni a takisto znižovanie výmery,“ konštatoval Pohanka.
Celkový objem moderných obchodných priestorov na Slovensku počas posledného štvrťroka 2013 dosiahol 1,455 milióna m2. Z tejto plochy bolo 7,3 % neprenajatej, čo je o 1,4 % menej než počas rovnakého obdobia predchádzajúceho roka. Priemerné ceny obchodných priestorov v shopping centrách dosiahli 16 až 17 eur za m2 na mesiac a v nákupných parkoch 8 až 11 eur za m2 na mesiac. V rámci Bratislavy a jej okolia sa cena pohybovala v rozmedzí 18 až 25 eur za m2 na mesiac.
V tomto roku očakáva Pohanka presun investorských aktivít do menších miest, kde je stále priestor najmä pre koncepty nákupných parkov. V súčasnosti sú podľa neho pre investorov zaujímavé aj mestá s počtom obyvateľov do 20.000. „Doteraz a za posledné roky to bolo zásadne 40.000, 50.000 a viac obyvateľov,“ upozornil.

Súvisiace články

Aktuálne správy