Začal tender na elektronické diaľničné známky za 35 mil. eur

Poskytovateľ komplexnej služby na výber, evidenciu a kontrolu úhrady z elektronického predaja diaľničných známok má vzísť z užšej súťaže. Súčasťou predpokladanej ceny takmer šesťročnej zákazky v objeme 35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty je opcia na tri roky za 14 mil. eur. Elektronický predaj diaľničných známok začne v roku 2015.

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyberie poskytovateľa komplexnej služby na výber, evidenciu a kontrolu úhrady z elektronického predaja diaľničných známok cez užšiu súťaž. Predpokladaná cena takmer šesťročnej zákazky v období od 1. mája 2014 do 31. marca 2020 je 35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), vrátane opcie na tri roky za 14 mil. eur. Vyplýva to z vyhlásenia tendra vo štvrtkovom Vestníku verejného obstarávania. Elektronizácia predaja diaľničných známok namiesto súčasných papierových nálepiek začne v roku 2015.

 

Záujemcovia môžu požiadať o účasť v užšej súťaži do 18. februára, pričom diaľničiari vyzvú predložiť ponuku tých, ktorí splnia podmienky. Rozhodovať bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe troch kritérií. Najvyššiu váhu má sadzba pre výpočet odplaty za poskytovanie služby, a to 60 bodov, kvalita a rozsah služby má 25 a technická úroveň ponúkaného riešenia služby 15 bodov.

"Výber, evidencia a kontrola úhrady diaľničných známok bude dosahovať ročné objemy viac ako 50 mil. eur bez DPH. Predpokladaný počet predajných operácií je približne do 4,1 mil. za rok. Kontrolný systém musí zabezpečiť kontrolu 50 tis. jedinečných vozidiel za 24 hodín počas pracovných dní," oznámila NDS v podmienkach tendra. Diaľničné známky sú povinní platiť vodiči dvojstopových motorových vozidiel alebo jazdných súprav s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony a dvojstopových motorových vozidiel kategórie M1 bez ohľadu na ich celkovú hmotnosť, ktoré využívajú vymedzené úseky ciest označené príslušnými dopravnými značkami.

NDS považuje za základné ciele služby zabezpečenie maximálneho možného príjmu z elektronického výberu diaľničných známok, efektívnu kontrolu úhrady diaľničných známok a ich účinné vymáhanie, ako aj zvýšenie komfortu obsluhy a poskytnutí výhod zákazníkom, či včasnú a úplnú úhradu diaľničných známok na účet verejného obstarávateľa. "Poskytovateľ služby bude zodpovedný za návrh, vybudovanie, financovanie a prevádzku/údržbu služby počas trvania zmluvného vzťahu. Súčasťou poskytovania služby bude aj informačná kampaň pred zavedením služby, ako napríklad prevádzkovanie internetovej stránky, call centra či vydávanie informačných materiálov pre platiteľov úhrady diaľničnej známky," uviedla NDS.

Uchádzači museli v rokoch 2011 až 2013 dosiahnuť celkový obrat minimálne 10,5 mil. eur. Požadovaná výška vlastného imania, čiže súhrn všetkých vlastných zdrojov na financovanie podnikateľskej činnosti, za minulý rok je najmenej 3,5 mil. eur. Referencie poskytnutých služieb za predošlé tri roky majú obsahovať aspoň jednu zákazku rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet súťaže. Zákazka musí spĺňať parametre elektronického systému výberu poplatkov za užívanie dopravnej infraštruktúry alebo podobnej služby. Musí ísť o plošný systém s najmenej dvoma rôznymi typmi poplatkov alebo platieb, napríklad ročná a mesačná známka. Minimálny počet obchodných transakcií musí byť 2,5 mil. za rok a trvanie zákazky je aspoň dva roky.

Súvisiace články

Aktuálne správy