Päť technológií, ktoré tento rok môžu zaujať investorov

, CNBC Foto:SITA

Vlani boli asi najväčším víťazom akcie firiem, ktoré sa zaoberajú 3D tlačou. Čo patrí medzi sľubné technológie tento rok?

1. Prenosné technológie na oblečení a doplnkoch (wearables)

Technológia by sa mala dostať do širšieho povedomia firiem, napríklad pre monitoring pohybu ľudí a materiálov vo výrobných závodoch. Zatiaľ sa hlavne v spotrebnom tovare objavili inteligentné hodinky, okuliare ako Google Glass, či inteligentné šošovky a senzory na oblečení. "Priemysel, high – tech a zdravotníctvo sú sektory, kde by sme mali wearables vidieť častejšie ako vlani," odhaduje riaditeľ Icreon Tech Himanshu Sareen.

2. Crowdfunding

Spôsob získavania peňazí na rozjazd firiem od veľkého množstva ľudí cez internet je už dostatočne známy. Nový zákon ( JOBS Act ), kde je crowdfunding výslovne spomenutý, mu ale dáva punc oficiálnosti, čo môže byť pre mnoho dosiaľ váhajúcich investorov dostatočným dôvodom, aby sa pridali a skúsili rozšíriť svoje investičné portfólio. "Crowdfunding bude lotéria. Prvá veľká firma, ktorá úspešne získa kapitál a jej akcie veľmi posilnia, naláka veľa ľudí, ktorí ale nikdy už také peniaze nezarobia," upozorňuje na riziko Patrick Chung, partner venture kapitálovej firmy New Enterprise Associates.

3. Lokalizácia

Kombinácia prenosných technológií, množstvo dát a inteligentných telefónov bude znamenať, že sa ľudia zmenia v data pointy a obchodníci ich dokážu v reálnom čase lokalizovať a urobiť im ponuku šitú na mieru. Apple už do mobilov inštaluje iBeacon, ktorý vysiela informácie o tom, kde sa konkrétny človek práve pohybuje. Ten tak môže byť vystavený priamemu marketingu.

4. Alternatívne platobné systémy

Nejde len o momentálne populárne Bitcoiny. Napríklad eBay má jedinečnú výhodu, že PayPal dokáže mobil premeniť na peňaženku, zatiaľ čo jeho najväčší rival Amazon to ešte nevie. Alebo Coin, čo je zariadenie, ktoré všetky kreditné karty prevedie do jednej spoločnej, pre uchovávanie informácii zo všetkých kariet na jednom mieste.

5. Dočasné médiá

Problém s internetom je v tom, že sú na ňom všetky informácie vlastne navždy. Ale ľudská komunikácia bola vždy len dočasná, naša konverzácia mizne v momente keď skončí. Preto by médiá mali umožniť viac súkromia a ponúknuť, aby SMSky alebo e – maily po čase zmizli a už sa nikdy, hlavne teda v najmenej príhodnej chvíli, neobjavili. Úspech aplikácie Snapchat, za ktorú chcel Facebook vlani zaplatiť tri miliardy dolárov, potvrdzuje, že súkromie má svoju cenu aj na internete.

Súvisiace články

Aktuálne správy