Železnicu pri Žiline zmodernizuje skupina vedená TSS Grade

Medzinárodné Združenie TEBS má zmodernizovať železničný úsek Považská Teplá - Žilina za 127,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 70,8 % z predpokladanej ceny 180,6 mil. eur. Vybraný zhotoviteľ získal zákazku od Železníc Slovenskej republiky s druhou najnižšou cenovou ponukou.

Železničný úsek Považská Teplá – Žilina zmodernizuje pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu medzinárodné Združenie TEBS vedené spoločnosťou TSS Grade, a.s. Bratislava. Stavebné práce plánované na tri roky má vykonať za 127,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 70,8 % z predpokladanej ceny 180,6 mil. eur. Ide o druhú etapu modernizácie železničnej trate z Púchova do Žiliny a jej súčasťou je aj obnova staníc Bytča a Dolný

Ďalšími členmi úspešného združenia, ktoré vo verejnej súťaži predložilo druhú najnižšiu cenovú ponuku, sú firmy Bögl a Krýsl, k.s., Praha, Eiffage Construction Slovenská republika, s.r.o., Bratislava a Swietelsky Baugessellschaft G.m.b.H., Linz. Subdodávatelia združenia by mali uskutočniť práce v objeme 71,71 mil. eur, čo je 56,1 % zo zmluvnej ceny. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) informovali o výsledku tendra vo Vestníku verejného obstarávania, zmluvu s vybraným zhotoviteľom podpísali už vlani v decembri. Projekt má byť financovaný z peňazí Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.

Súťaž na modernizáciu železničného úseku z Považskej Teplej do Žiliny začala ešte vo februári 2012 a ponuky ôsmich uchádzačov sa otvárali o dva mesiace neskôr. Najnižšiu cenu navrhla spoločnosť Alpine Slovakia, spol. s r.o., a to 126,33 mil. eur, ale ŽSR ju vylúčili pre nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky. Tretiu najlacnejšiu ponuku predložila skupina Doprastav, a.s. Bratislava a Subterra a.s., Praha – 132,45 mil. eur.

Železnice vyradili okrem najlacnejšej aj najdrahšiu ponuku od združenia Chládek & Tintěra, s.r.o. Bratislava a ViOn a.s., Zlaté Moravce vo výške 155,94 mil. eur. Dôvodom bolo, že firmy nevysvetlili ponuku na požiadanie komisie v požadovanom termíne. Združenie firiem Viamont DSP a.s., Ústí nad Labem a Strabag s.r.o., Bratislava, ktoré dalo druhú najvyššiu ponuku 155,21 mil. eur, zas podľa železníc neakceptovalo predĺženie lehoty viazanosti ponúk do konca roka 2013, nepredložilo doklad o viazanosti ponuky, čiže ako keby svoju ponuku stiahlo.

TSS Grade vedie aj Združenie pod Brezinou, ktoré modernizuje železničný úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá za 244,97 mil. eur bez dane. Ďalšími členmi združenia sú Bögl a Krýsl, k.s. a chorvátska firma Konstruktor-Inženjering zo Splitu. Spomínanú zákazku získali v októbri 2012 tiež s druhou najnižšou cenovou ponukou. ŽSR predtým dvakrát vylúčili skupinu Skanska, ktorá chcela trať pri Trenčíne zmodernizovať za 201 mil. eur, teda o 44 mil. eur lacnejšie. TSS Grade následne prešla reštrukturalizáciou pre dlhy voči partnerom.

Súvisiace články

Aktuálne správy