Podnikatelia finančnej správe mailujú, nový portál bude až od januára

, SITA Foto:TASR

Systém eTax, ktorý slúžil doteraz na podávanie dopytov, registráciu pre elektronickú komunikáciu a elektronické posielanie daňových priznaní, je od pondelka 16. decembra odstavený. Od nového roka starý systém nahradí nový portál finančnej správy. Do vtedy sa na tieto účely dá použiť elektronická pošta.

Na adrese sluzby@financnasprava.sk budú poskytovať informácie a služby v doterajšom obsahu a rozsahu. Otázky z oblastí daní a účtovníctva budú vybavovať priebežne, počas pracovných dní, až do konca kalendárneho roka. V prípade naliehavých daňových záležitostí je možné využiť aj telefonickú informačnú linku finančnej správy 048/43 17 222, ktorá je dostupná počas pracovných dní od 8,00 – 16,00 hod.

Registrácia na povinnú elektronickú komunikáciu

Podnikatelia, ktorí majú povinnosť od nového roka komunikovať s finančnou správou elektronicky, sa môžu v tomto roku registrovať do 23. 12. 2013. Po tomto termíne nebude systém eTax povoľovať registráciu a autorizáciu pre elektronické služby, opätovne ju bude možné vykonať až po spustení nového portálu, teda až v roku 2014.

Podávanie daňových priznaní elektronicky

Prostredníctvom systému eTax sa bude dať len do 27. decembra 2013. Ak chce občan či podnikateľ podávať daňové priznania aj po tomto termíne elektronicky, finančná správa odporúča nainštalovať si aplikáciu eDane. Tá by mala totiž fungovať nepretržite. Pomocou nej bude možné podať daňové priznanie aj v roku 2014. "Prostredníctvom eDane je však možné podávať dokumenty až vtedy, keď má daňový subjekt dohodu o elektronickej komunikácii a príslušnú registráciu a autorizáciu pre elektronickú komunikáciu v systéme eTax, ktorú bude možné vykonať len do 23. decembra 2013," pripomenula finančná správa.

Povinnosť komunikovať len elektronicky budú mať od nového roka všetci, ktorí sú platiteľom dane z pridanej hodnoty. Medzi subjekty, ktorých sa táto povinnosť týka, patria aj daňoví poradcovia, a to za daňový subjekt, ktorý pri správe daní zastupujú. Povinnosť platí taktiež napríklad pre advokátov za daňový subjekt, ktorý zastupujú pri správe daní.

Prostredníctvom eDane je však možné podávať dokumenty až vtedy, keď má daňový subjekt dohodu o elektronickej komunikácii a príslušnú registráciu a autorizáciu pre elektronickú komunikáciu  v systéme eTax, ktorú bude možné vykonať len do 23 12. 2013.

Od 1. januára 2014 budú výhradne elektronicky komunikovať:

– všetci, ktorí sú platiteľom dane z pridanej hodnoty,
– daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
– advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
– zástupca za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.

Extra dohoda s colníkmi

Povinnosť pre platiteľov dane z pridanej hodnoty doručovať podania správcovi dane od 1. januára 2014 elektronickými prostriedkami sa týka aj colných úradov. Dohoda uzatvorená s daňovým úradom sa nevzťahuje na komunikáciu s colným úradom. S každým správcom dane je potrebné uzatvoriť písomnú dohodu o elektronickom doručovaní osobitne. Na výber sú 2 možnosti. Buď s využitím zaručeného elektronického podpisu, alebo uzavretím písomnej dohody s colným úradom o elektronickom doručovaní. Finančná správa upozorňuje, že na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu.

Súvisiace články

Aktuálne správy