ŽSR môžu za drevené podvaly dať 5,5 mil. eur

Nemecká firma Fürstenberg - THP, GmbH z Neumarktu dodá Železniciam Slovenskej republiky počas troch rokov drevené podvaly priečne a výhybkové. Zároveň im predá drevené impregnované dubové mostnice predbežne za 4 mil. eur.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) môžu za drevené podvaly priečne a výhybkové na stavbu tratí počas troch rokov zaplatiť takmer 5,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Štátny správca železničnej infraštruktúry ich používa pri budovaní, opravách a údržbe tratí bez ohľadu na rozchod koľaje a sústavu železničného zvršku. Podvaly dodá nemecká firma Fürstenberg – THP, GmbH z Neumarktu. Vybraný dodávateľ uspel vo verejnej súťaži s použitím elektronickej aukcie spomedzi troch prijatých ponúk, predpokladaná hodnota zákazky bola 7 mil. eur bez dane. Železnice informovali o výsledku tendra vo Vestníku verejného obstarávania.

Tá istá firma dodá železničiarom počas troch rokov aj drevené impregnované dubové mostnice predbežne za takmer 4 mil. eur bez dane. Aj v tomto prípade získala zákazku vo verejnej súťaži cez elektronickú aukciu v konkurencii troch uchádzačov, pričom predpokladaná cena bola 4 mil. eur. Drevené impregnované dubové mostnice sa používajú pri opravách a údržbe mostných objektov na železničnej dopravnej ceste, čiže na tratiach.

Celkové hodnoty oboch zákaziek uviedli železnice ako predpokladané počas trvania rámcovej dohody. Počet jednotlivých kusov dodania tovaru sa môže meniť v závislosti od potrieb obstarávateľa, napríklad z dôvodu nehodových udalostí, havarijných situácií a podobne.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. Od roku 2005 sa Železničná spoločnosť rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s. (osobná doprava) a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (nákladná doprava). ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc. Ku koncu roka 2012 spravovali 3 631 kilometrov tratí a z toho prevádzkovali 3 600 kilometrov tratí.

Súvisiace články

Aktuálne správy