Západoeurópsky trh s malými spotrebičmi v 1. polroku vzrástol o 2 %

Bratislava/Norimberg 30. septembra (TASR) - Európsky trh s malými domácimi spotrebičmi (MDS) začal rok 2012 so slabým prvým kvartálom.

Bratislava/Norimberg 30. septembra (TASR) – Európsky trh s malými domácimi spotrebičmi (MDS) začal rok 2012 so slabým prvým kvartálom. Druhý štvrťrok bol však omnoho sľubnejší a po celom prvom polroku tak boli tržby v západnej Európe medziročne vyššie o 2 %. Vyplýva to z prieskumu GfK.
Najväčšiu chuť nakupovať MDS v prvom polroku ukázalo Rusko a Francúzsko, nezaostávajú však ani spotrebitelia v Nemecku, Holandsku, či Spojenom kráľovstve. Vo východoeurópskych krajinách ako je Maďarsko, Slovensko, Ukrajina, Česko a Poľsko naopak tržby ani počet predaných spotrebičov nedosiahli čísla z minulého roka.
Vo východnej Európe tržby rástli najmä vďaka ručným šľahačom, kávovarom a espreso zariadeniam, tlakovým naparovacím žehličkám a cylindrickým vysávačom. Kávovary a espresá majú síce iba 9-% podiel na celom východoeurópskom trhu s MDS, tempo rastu je však nadpriemerné (17 %). Hlavným faktorom je predaj plne automatických kávovarov, ako aj kávovarov na vankúšiky a kapsule.
Tradičné kuchynské spotrebiče, robotické vysávače, mixéry a rýchlovarné kanvice spôsobili priaznivý vývoj na trhoch v západnej Európe. Pri pohľade na jednotlivé produktové skupiny je zjavné, že tržby na trhu s robotickými vysávačmi, ktoré vzrástli o 31 %, úplne vynahradili pokles záujmu o cylindrické vysávače.
V západnej Európe bol prírastok za posledných šesť mesiacov spôsobený aj nárastom online biznisu. Priemer online tržieb v segmente malých spotrebičov v tomto regióne je 15 %. Krajinou, kde je internet najdôležitejším predajným kanálom pre takéto spotrebiče, je pritom s 26-% podielom Česká republika. V Poľsku, na Slovensku a na Ukrajine je online predaj na priemernej úrovni, kým naopak v Rusku a Maďarsku je to ešte stále hlboko pod priemerom s podielom vo výške približne 6 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy