Chceme budovať diaľnice a cesty v regiónoch s vysokou nezamestnosťou

Žilina 13. mája (TASR) – Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR sa chce v nadchádzajúcom období sústrediť na dobudovanie úsekov diaľnic D1 a D3 a cestnej dopravnej infraštruktúry v regiónoch s vysokou mierou nezamestnanosti, predovšetkým na východe Slovenska a na juhu stredného Slovenska. Pri príležitosti otvorenia 14. medzinárodnej vedeckej konferencie Q-2011 Výstavba, financovanie a správa ciest a diaľnic to uviedol štátny tajomník rezortu František Palko.
"Chceme sa venovať aj rýchlostným cestám, ktoré môžu investorov zaviezť do regiónov, a tým znížiť mieru nezamestnanosti. A chceme sa venovať výstavbe aj z hľadiska optimalizácie finančných zdrojov. Chceme sa opierať predovšetkým o zdroje z Európskej únie (EÚ), preto Operačný program Doprava zohráva a nepochybne aj v ďalšom programovom období bude zohrávať veľmi dôležitú úlohu v Národnom strategickom referenčnom rámci pri využívaní zdrojov z EÚ," avizoval Palko.
Predseda predstavenstva Doprastav, a.s., Dušan Mráz poukázal na skutočnosť, že od vzniku SR v roku 1993 každá vláda pripravila koncepciu lokalizácie trás diaľnic a ich financovania. "Nasledujúca vláda vždy vyhlásila, že predchádzajúca koncepcia je zlá a robila novú. Diaľnice by sa mali budovať na základe konsenzu. Takto sa to deje v Rakúsku, Nemecku a vo Švajčiarsku. Ale u nás je to všetko spolitizované. Aj v očiach verejnosti sa organizácia výstavby diaľnic pomaličky porovnáva s nejakou zločineckou organizáciou. Žiaľbohu, je to tak," upozornil Mráz.
Podľa garanta dvojdňovej konferencie Jána Mikolaja zo Žilinskej univerzity (ŽU) sú diaľnice po technickej a technologickej stránke pripravené už roky. "Problém je s finančnými modelmi a je pravda, že to sa s každou vládou mení. Pravdou je aj to, že prvé výberové konanie na tunel Višňové bolo už pred 12 rokmi a odvtedy sa ho nedarí postaviť. Treba povedať, že to je najhorší úsek na Slovensku z hľadiska dopravnej intenzity a Žilina to začína aj dosť pociťovať. Po Žilinu sa z Bratislavy dostanete veľmi rýchlo a bezpečne. Ale od Žiliny ďalej na východ je to úplná katastrofa," podčiarkol Mikolaj. Tunel Višňové by sa tak mal postavil čo najskôr, pretože začína byť podľa neho limitujúcou podmienkou ekonomického rozvoja celého Slovenska.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukové záznamy.

Súvisiace články

Aktuálne správy