GfK posilnila svoje postavenie kúpou dvoch spoločností

Od prevzatia úplnej kontroly nad spoločnosťami Nurago a SirValUse si sľubuje získanie jedinečných odborných znalostí a upevnenie postavenia v oblasti digitálneho prieskumu.

GfK zvýšila svoj podiel v nemeckých spoločnostiach Nurago a SirValUse zo 60 na 100 % a stala sa tak ich jediným akcionárom. Od prevzatia úplnej kontroly nad dvojicou spoločností si sľubuje získanie jedinečných odborných znalostí a upevnenie postavenia v oblasti digitálneho prieskumu. Informovala o tom v pondelok firma GfK. Hlavným zámerom akvizície je zosúladiť údaje o správaní, postojoch zákazníkov a dáta z pozorovaní, čo jej umožní lepšie skúmať spotrebiteľské správanie v rýchlom digitálnom svete. Medzi klientov prevzatých spoločností patria giganti ako Google, Samsung, eBay, Volkswagen, LG a Deutsche Telekom.

Firma ďalej uvádza, že spoločnosti, ktoré kúpila zmenia svoje názvy na GfK Nurago a GfK SirValUse Consulting. Všetkých 120 zamestnancov týchto firiem sa začlení do GfK Digital Market Intelligence, kde budú pracovať na prieskumoch užívateľských skúseností. Na svojich stoličkách ostanú obaja vedúci predstavitelia spoločnosti Nurago Thomas Knauer a Thorsten Müller. V prípade SirValUse taktiež zotrvá na čele firmy jej riaditeľ Tim Bosenick.

Na Slovensku bola GfK založená v roku 1991 materskou spoločnosťou GfK Austria so sídlom vo Viedni, ktorá koordinuje všetky krajiny strednej a východnej Európy. Svoju činnosť týkajúcu sa prieskumu trhu začala GfK na Slovensku vykonávať od roku 1993 a v priemere uskutoční 1000 projektov ročne.

Súvisiace články

Aktuálne správy