Železnice ešte vyhodnocujú ponuky pre obnovu trate pri Žiline

Predlžuje sa aj tender na prvú etapu prác pri prepojení železničnej siete v Bratislave. Ďalší, už tretí termín otvárania ponúk zatiaľ nie je známy, lebo Úrad pre verejné obstarávanie nerozhodol o námietkach. Železnice Slovenskej republiky považujú postup úradu za nezákonný a účelový.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) stále pokračujú vo vyhodnocovaní tendra na modernizáciu trate Považská Teplá – Žilina. Ponuky uchádzačov pritom otvárali ešte 16. apríla. „Ponuky sa vyhodnocujú. Preto nebudeme poskytovať k uvedenému žiadne informácie,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Martina Pavliková.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) ešte v máji potvrdil, že v súťaži dostal námietky od jedného uchádzača, ale neuviedol od ktorého. Podľa neoficiálnych informácií námietky mohlo predložiť združenie s trnavskou firmou TSS Grade, tá sa však nevyjadrila. Ponuky v súťaži predložilo osem uchádzačov. Najlacnejšie chce obnoviť železničný úsek pri Žiline spoločnosť Alpine Slovakia, spol. s r.o. z Bratislavy, a to za 126,32 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to o 30 % menej ako odhadované stavebné náklady vo výške 180,6 mil. eur. Druhú najnižšiu cenu vo výške 127,79 mil. eur navrhlo slovensko-rakúske stavebné združenie firiem v zložení TSS Grade, a.s. Trnava (vedúci člen), Bögl a Krýsl, k.s. Praha, Eiffage Construction Slovenská republika, s.r.o. Bratislava a Swietelsky Baugesellschaft so sídlom v Linzi.

Predlžuje sa aj tender na prvú etapu prác pri prepojení železničnej siete v Bratislave. Ďalší, už tretí termín otvárania ponúk zatiaľ nie je známy, lebo ÚVO ešte nerozhodol o námietkach. Železnice tvrdia, že boli podané účelovo. „Upozornili sme Úrad pre verejné obstarávanie na skutočnosť, že v danej námietke porušil úrad zákon, pretože mal rozhodnúť do 30 dní od doručenia kompletnej dokumentácie. Na ústnom pojednávaní nám to bolo vysvetlené tak, že majú veľa práce, a preto nestačia rozhodovať v zákonom stanovených lehotách,“ informovala Pavliková. Úrad sa podľa ŽSR následne rozhodol prerušiť konanie s cieľom získať odborné stanovisko alebo znalecký posudok. Železnice považujú uvedený postup úradu taktiež za účelový.

Železnice vyhlásili vo februári verejnú súťaž na prvú etapu prác v rámci projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. Predpokladaná cena prvej časti výstavby mestskej železničnej infraštruktúry počas troch rokov predstavuje 424 mil. eur bez DPH. Tender je zameraný na vybudovanie novej železničnej stanice Bratislava, Filiálka pri Trnavskom mýte a jej napojenie na železničnú stanicu Bratislava, Predmestie vyše dvojkilometrovým tunelom a ďalej do Petržalky.

Súvisiace články

Aktuálne správy