Práca z domu novou normou? Zamestnanci Amazonu odmietajú návrat do kancelárií, tisícky z nich podpísali petíciu

, Redakcia

To, čo sa spočiatku ukazovalo ako príležitosť na zníženie nákladov, sa nakoniec nemusí vyvíjať úplne podľa predstáv zamestnávateľov. Ako ukazuje príklad spoločnosti Amazon, zamestnancom sa po covide vymieňať prácu z domu za čas strávený na pracovisku veľmi nechce.

Jeden z najväčších internetových predajcov na svete, americká spoločnosť Amazon, sa rozhodla vrátiť svojich kancelárskych pracovníkov späť na pracovisk. Ako sme informovali aj na webe oPeniazoch.sk, šéf spoločnosti Andy Jassy zamestnancom nedávno oznámil, že od 1. mája bude firma požadovať, aby aspoň tri dni do týždňa strávili na pracovisku.

Zaujímaš sa o ekonomiku? Vieš písať? Hľadáme práve teba.
Portál oPeniazoch.sk hľadá posily do svojho tímu. V prípade záujmu podrobnosti nájdeš na tejto webovej stránke.

Odôvodňuje to tým, že spoločná prítomnosť pracovníkov v kanceláriách okrem iného uľahčuje spoluprácu a vzájomné odovzdávanie skúseností, posilňuje firemnú kultúru a pomáha v kariérnom rozvoji.

Reakcia zamestnancov však zrejme nie je taká, akú vedenie Amazonu očakávalo. To, čo pracovníkom po celom svete pred pandémiou pripadalo ako samozrejmosť, teda že minimálne časť svojho pracovného času strávia na pracovisku, sa momentálne ukazuje ako problém.

Nesúhlas, podporné štúdie aj petícia

Výsledkom tejto iniciatívy je totiž podľa webu CNBC spamovanie pracovníkov Amazonu na internom webe s vyjadrovaním nesúhlasu s týmto rozhodnutím. Technologickí pracovníci firmy dokonca vytvorili v jednej z aplikácií skupinu, v rámci ktorej vypracovali internú petíciu proti požiadavke troch dní na pracovisku. Len za niekoľko dní mala táto skupina už 16 tisíc členov a pod petíciu sa podpísalo zhruba 5 tisíc zamestnancov.

Sklenená fasáda budovy kampusu Amazonu pri centrále spoločnosti v americkom meste Seattle. Foto: SITA/AP

Na interných komunikačných sieťach sa objavujú napríklad aj argumenty, že ide o svojvoľné vynútenie návratu do kancelárie, ktoré nie je podložené dôkazmi, že ide pre zamestnancov o správne rozhodnutie. Iní hovoria, že to môže poškodiť podnikanie Amazonu a mnohí sú frustrovaní z toho, že budú musieť zabezpečovať napríklad opateru pre svoje deti či starnúcich rodičov.

Zamestnanci taktiež medzi sebou zdieľajú rôzne štúdie zdôrazňujúce výhody práce na diaľku, ako má byť zvýšená produktivita, či schopnosť prilákať a udržať talenty.

Očakávané komplikácie?

Určité problémy pri návrate zamestnancov na pracovisko však zrejme predpokladalo aj samotné vedenie spoločnosti. Šéf Amazonu totiž už pri oznamovaní tejto zmeny uviedol, že na podrobnostiach nového systému kancelárskej práce sa stále pracuje a že tento systém bude zahŕňať určité výnimky.

„Viem, že niektorým zamestnancom bude istý čas trvať, kým sa znovu prispôsobí novému štýlu práce. Som však veľmi optimistický, pokiaľ ide o pozitívne dopady, ktoré tento krok bude mať na služby zákazníkom, ako aj na rast a úspech našich zamestnancov,“ uviedol minulý týždeň Jassy.

Súvisiace články

Aktuálne správy