Nečakaná správa: Známa donášková služba na Slovensku zo dňa na deň končí!

, Redakcia

Donášková služba foodora, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 2021, ukončuje svoju činnosť. Dôvodom tohto rozhodnutia je podľa spoločnosti zmena investičných priorít. Koniec spoločnosti prichádza expresne rýchlo, keďže sa rozhodla ukončiť činnosť dnes ráno.

Zamestnanci spoločnosti, ktorých sa koniec týka, už boli podľa firmy informovaní. Spoločnosť foodora im poskytne podporu počas tohto prechodného obdobia vrátane odstupného, ktoré presahuje legislatívne minimum. „Sme nesmierne vďační všetkým členom nášho tímu za ich prínosnú prácu a odhodlanie pre spoločnosť foodora na Slovensku. Našim talentovaným zamestnancom prajeme všetko najlepšie v ich ďalšom pôsobení,” uviedol CEO spoločnosti Delivery Hero Europe Pedram Assadi.

Ukončenie služieb na Slovensku bolo podľa spoločnosti foodora ťažkým rozhodnutím. „Po dôkladnej analýze a zvážení sme však presvedčení, že toto rozhodnutie nám umožní presmerovať naše investície do krajín s väčšími príležitosťami, čím si v konečnom dôsledku otvoríme cestu udržateľnému rastu a dlhodobému úspechu,“ hovorí Pedram Assadi.

Využívali ste služby spoločnosti foodora?

„Chceme sa poďakovať našim zákazníkom, partnerom, kuriérom a zamestnancom za ich podporu a oddanosť. Našim cieľom je zaistiť, aby proces ukončenia prebiehal čo najhladšie pre všetky zúčastnené strany,” dodáva firma.

Kuriéri, partneri a zákazníci budú podľa spoločnosti ešte dnes informovaní a dostanú podrobné informácie o tejto záležitosti. Spoločnosť foodora tvrdí, že je naďalej odhodlaná plniť svoje poslanie a slúžiť zákazníkom na aktívnych trhoch.

Generovali obrovské straty

Donáškovú službu foodora na Slovensku prevádzkovala spoločnosť Delivery Hero Slovakia. Za prvé dva roky svojho pôsobenia na slovenskom trhu, za ktoré sú verejne dostupné informácie o jej hospodárení, pritom Foodora vygenerovala obrovské straty v objeme takmer 12 miliónov eur. S expanziou sú totiž spojené predovšetkým vysoké marketingové náklady.

Tržby spoločnosti sa však rozbiehali len veľmi pozvoľna. Podľa zverejnených údajov totiž v roku 2021, kedy foodora vstúpila na slovenský trh, dosiahli len necelých 164-tisíc eur. Hoci v nasledujúcom roku stúpli na bezmála 2,9 milióna eur, stále výrazne zaostávali za obrovskými nákladmi, ktoré firma počas tohto obdobia hradila. Údaje za rok 2023 nie sú zatiaľ dostupné.

Viac o téme: donáška jedál , doručovanie zásielok , foodora , hospodárske výsledky , obchod , strata , zamestnanci

Súvisiace články

Aktuálne správy