Toyota v polroku zvýšila predaj áut, je pred Volkswagenom

Najväčšia japonská automobilka Toyota Motor v prvom polroku zvýšila medziročne predaj áut o 5,1 percenta na 4,9 milióna. Firma ťažila z lepších dodávok polovodičov a najmä zo silnejšieho dopytu na japonskom trhu. Podnik to v piatok uviedol na svojom webe. Toyota je čo do počtu predaných áut najväčšou automobilkou na svete, je aj pred nemeckou automobilovou skupinou Volkswagen.

Predaj automobilov Toyota v Japonsku medziročne vzrástol o 33 percent na 878 215 kusov. Predaj v Spojených štátoch sa naopak o 0,7 percenta znížil a nepatrne presiahol jeden milión vozidiel, predaj v Ázii klesol o pol percenta približne na 1,5 milióna kusov.

V samotnom júni stúpol celosvetový predaj o desať percent na 898 947 vozidiel. Podnik ťažil z rastúceho dopytu, vrátane dopytu po elektrifikovaných vozidlách, ako sú hybridy, na kľúčových trhoch v USA a v Európe.

Predaj v Číne zaznamenal v júni prvý mesačný pokles za tri mesiace

Predaj v Číne zaznamenal v júni prvý mesačný pokles za tri mesiace, medziročne sa znížil o 12,8 percenta na 174 548 vozidiel. Za január až jún predaj v Číne klesol o 2,8 percenta. S poklesom dopytu na tomto najväčšom automobilovom trhu sveta sa stretávajú aj veľké nemecké automobilky.

Celá skupina Toyota, čo je so započítaním výrobcu minivozidiel Daihatsu a výrobcu nákladných vozidiel Hino Motors, predala v polroku 5,42 milióna vozidiel. Na druhom mieste je skupina Volkswagen, ktorá predala zhruba o milión áut menej. Toyota za polrok predstihla Volkswagen a ďalších konkurentov už štvrtý rok po sebe, uviedla agentúra Kjódó.

Viac o téme: automobilky , dopyt , Japonsko , predaj áut , Toyota , Volkswagen

Súvisiace články

Aktuálne správy